حمید بهرامی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جشن های باشکوهی با حضور بانوان در سرای محلات برگزار می شود و همچنین نمایشگاه کتاب با موضوع نقش بانوان در کانون گرم خانواده و اشتغال زنان در سرای محلات بهمنیار و خانی آباد جنوبی برگزار می شود.
وی ادامه داد: به منظور تجلیل از بانوان شاغل در منطقه جشن بزرگی با عنوان 'مادر خلقت' به همراه پخش موسیقی سنتی زنده، اهداء بسته های فرهنگی وجوایز نفیس روز 19 اسفند از ساعت 10 تا 12 در ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی برگزار خواهد شد.
بهرامی با بیان اینکه در این ایام خجسته باید به مقام شامخ مادران شهدا ارج نهاد، بیان کرد: برنامه ای تحت عنوان تجلیل از مادران آسمانی با حضور مسئولان شهری در منزل خانواده های شهدا و تجلیل از آن ها در روستای کاشانک و مرتضی گرد انجام می شود.
وی در ادامه به سایر برنامه های بزرگداشت روز مادر در شهرداری منطقه 19 اشاره کرد و افزود: برای آگاهی بانوان و ارائه خدمات ویژه به همین مناسبت مشاوره خانواده، پزشکی بانوان در مسجد چهارده معصوم برگزار می شود و همچنین نشست های تخصصی با موضوع درس های فاطمی و نقش زن در نظام خانواده در سرای محلات ناحیه سه با حضور کارشناسان خبره در این حوزه برگزار خواهد شد.
حضرت فاطمه (س) در بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت در مکه دیده به جهان گشود، پدر بزرگوار ایشان حضرت محمد بن عبدالله (ص)، رسول گرامی اسلام، خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند و مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه (س) از زنان بزرگ و شریف قریش است.
نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه از مشهورترین القاب و ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه، ام ابیها از جمله کنیه های ایشان می باشد.
فاطمه، در لغت به معنی بریده شده و جدا شده می باشد و علت این نامگذاری بر طبق احادیث نبوی، آنست که: پیروان فاطمه (س) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.