به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در آیین بهره برداری از این 2 مرحله اظهار داشت: این مسجد حاصل برکات نظام جمهوری اسلامی و خون شهیدان و هدایت های مقام معظم رهبری است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ادامه داد: بدون وجود نظام اسلامی امکان ساخت چنین مسجد عظیمی وجود نداشت.
وی یاد آور شد: بنا بود این افتتاح مدت ها قبل انجام شود که به علت آماده نبودن فضای بیرونی با آن مخالفت کردم و اکنون مرحله اول و دوم ( پایین و بالای مسجد ) آماده شده است.
وی اضافه کرد: مومنان با دیدن این مسجد عظیم برای کمک جهت تکمیل مرحله سوم آن تشویق می شوند که آن مرحله طرح وسیع تری است.
نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم در آیین افتتاح مرحله های اول و دوم مسجد جامع بندرعباس گفت: برنامه ریزی ها احداث مکانی برای اقامت نماز جمعه بندرعباس به قبل از دهه هفتاد باز می گردد که در ابتدا زمین تملک شد.
عباس مومن آبادی ادامه داد: از نیمه دوم سال 91 برنامه ریزی ها برای احداث این مسجد آغاز می شود و آن زمان با 25 میلیارد ریال بدهی مواجه بودیم که اکنون این بدهی به سه میلیارد و 810 میلیون ریال بدهی کاهش یافته است.
نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ابراز داشت: در طراحی و ساخت این مسجد از تجربه جهان اسلام در ساخت مساجد استفاده شد و همچنین تلاش شد هنر معماری سنتی هم به نسل های بعدی منتقل شود.
مومن آبادی اضافه کرد: قوس ها و گچ بری ها بکار برده شده در این مسجد به عنوان نمادهای معماری سنتی هستند.
وی اشاره کرد: عملیات اجرایی این مسجد از 10 تیر سال 92 به پیمانکار ابلاغ شد که هنگام تکمیل 22 هزار و 500 متر زیربنا خواهد داشت که اکنون 15 هزار و 85 متر زیربنای آن تکمیل شده است.
مومن آبادی بیان کرد: همچنین از 11 هزار و 517 متر زیر بنای 2 شبستان و رواق ها 6 هزار و 73 متر تکمیل شده و 5 هزار و 444 متر دیگر باقی مانده است.
وی یاد آور شد: مرحله اول مسجد جامع بندرعباس در سال گذشته به بهره برداری رسید و مرحله دوم با ظرفیت گنجایش پنج هزار نفر امشب بهره برداری می شود و مرحله سوم شامل نمای بیرونی و مرحله چهارم شامل شبستان غربی ( شبستان اصلی) است.
مومن آبادی گفت: اکنون ظرفیت 2 مرحله مسجد به اضافه رواق های آن به 11 هزار و 930 نفر می رسد که در پایان این ظرفیت به 21 هزار و 500 نفر افزایش خواهد یافت.
نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: از مجموع هزینه های انجام شده 43 درصد از محل فروش زمین، 6 درصد و سهم و کمک دولتی و نیم درصد هم از کمک های‌ مردمی تامین شده و 50 و هفت دهم درصد باقی ماندن هم با پیگیری عوامل مختلف تامین و در این محل هزینه شد.
وی گفت: پارکینگ مسجد در 2 طبقه با هفت متر عمق و‌ گنجایش 3 هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده که از مدیران برای ساخت و بهره برداری نمازگزاران از آن یاری می طلبیم.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.