به گزارش ایرنا، پروین فرشچی عصر یکشنبه در جریان بازدید از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس اظهار داشت: در حال حاضر فاضلاب از محلات مختلف بندرعباس وارد ساحل می شود که رفع آن نیازمند هماهنگی و همکاری ارگان های متولی است.
فرشچی با اشاره به کیفیت پساب خروجی نسبت به فاضلاب خام ورودی از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس گفت: روند تصفیه فاضلاب خام صد در صد بهبود داشته اما برای رسیدن به استاندارد های سازمان محیط زیست باید بازسازی این تصفیه خانه تکمیل شود.
وی در این بازدید با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی در اجرای طرح ههای مختلف، بیان داشت: حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه بازسازی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس با شرایط اقتصادی موجود و تحریم ها قابل تقدیر است.
مدیرعامل اب وفاضلاب هرمزگان نیر گفت: با وجود تخصیص نیافتن اعتبارات کافی جهت تکمیل و اصلاح تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس، در حال حاضر700 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر بندرعباس اجرا شده و 84 درصد از جمعیت این شهر از شبکه فاضلاب بهره مندند.
امین قصمی افزود: این شرکت به منظور تکمیل اجرای طرح فاضلاب و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس ، از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و انعقاد قرارداد بیع متقابل به مبلغ 2500 میلیارد ریال نسبت به واگذاری پساب اقدام کرده است.
وی بیان داشت: فاضلاب جمع آوری شده از قسمت های تحت پوشش شبکه شهری فاضلاب پس از انجام عملیات فیزیکی و بیولوژیکی و گندزدایی به روش لجن فعال تصفیه شده و پساب حاصل با داشتن کیفیت مطلوب و مطابق با استانداردهای زیست محیطی از تصفیه خانه خارج و از طریق خط لوله به موازات خور گور سوزان به دریا به عنوان منبع پذیرنده آب وارد می شود.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.