فرماندار تالش مطرح کرد :معضل پسماند از مسائل زیست محیطی عمده تالش است.

به گزارش ایلنا از تالش، جلسه کارگروه مدیریت پسماند به ریاست سید عیسی مهدوی فرماندار و با حضور ایرج شاهی معاون امور عمرانی فرماندار ، بخشداران ، شهرداران و روسای ادارات ذیربط و سرمایه گذاران بخش خصوصی کارخانه کمپوست شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری تالش برگزار شد .

 فرماندار تالش در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تالش گفت:  موضوع آلودگی  یکی از  معضلات محیط زیست کشورمان است و رفع این مشکلات نیازمند برنامه‎ریزی میان مد ت و بلند مدت است و دولت تدبیر و امید همه توان خود را در این جهت به کار برده  تا مشکلات ومخاطرات زیست محیطی را برطرف نماید.

فرماندار  تالش افزود : معضل پسماند از مسائل زیست محیطی عمده شهرستان است و در بسیاری از شهرها و روستاهای شهرستان مشکلاتی در خصوص نحوه مدیت اصولی پسماند وجود دارد که نیاز منداقدام جدی تمامی دستگاهای مرتبط برای حل این معضل است

مهدوی عنوان کرد : مدیریت صحیح و اصولی پسماند درشهرها وروستاهای تالش نیازمند انجام و تکمیل فرآیندی است که تفکیک از مبدا ، جمع آوری تا دفع اقدام عملی و اصولی انجام شود .

 ایرج شاهی معاون عمرانی فرماندار تالش در جلسه کارگروه پسماند شهرستان گفت : محیط زیست سالم یکی از نعمت های ارزشمند خداوند است که به لطف خدا شهرستان تالش از پتانسیل های طبیعی و محیط زیستی غنی برخوردار بوده که شایسته است در حفاظت از آن تلاش های بیشتری صورت گیرد.

معاون عمرانی فرماندار افزود:یکی از اساسی ترین راه های کاهش حجم زباله و تفهیم خطرات ناشی از انباشت زباله در محیط زیست،تکیه بر امر اموزش و فرهنگ سازی صحیح از طریق تعامل مسئولین و همچنین همکاری سازمان های مردم نهاد است.

 شاهی خاطر نشان کرد: این امر نیازمند برنامه ای مدون و مدیریت صحیح شهرداران،بخشداران،دهیاران و تمامی مسئولین مرتبط می باشد که در قالب کارگروه های مدیریت پسماند برنامه ها ارائه می شود اما انطور که مورد انتظار بوده این برنامه ها به عرصه عمل نرسیده است از این رو خواستار بررسی و توجه ویژه مسئولین در پیشبرد اهداف طرح های مورد نظر هستیم.

در این جلسه همچنین بررسی های کارشناسی در رابطه با موضوع کارخانه پسماند شهرستان با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.