به گزارش ایرنا، علیرضا ایمانلو روز شنبه در نشست سرمایه گذاری برای احداث مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب مراغه افزود: از هرگونه مشارکت بخش غیردولتی و خصوصی در اجرای طرح های توسعه آب و فاضلاب در شهرستان های استان حمایت خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به نیازهای موجود در این بخش، توسعه شبکه های موجود به ویژه تصفیه خانه ها، نیازمند مشارکت و همراهی بخش های خصوصی از جمله صنایع مادر و تولیدی است.
وی با اشاره به لزوم احداث مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب مراغه گفت: وجود نشتی و اقدامات توسعه ای صورت گرفته در سال های اخیر، نیاز به توسعه این مرکز را بیش از پیش کرده است.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای مدول سوم این تصفیه خانه علاوه بر رفع نیازهای این شهرستان، می تواند الگویی مناسب برای سرمایه گذاری در ابن بخش خدماتی باشد.
وی افزود: رویکرد وزارت نیرو با توجه به کمبود منابع آبی، بهره گیری و استفاده از پساب های تصفیه شده برای واحدهای صنعتی و تولیدی است که با توسعه تصفیه خانه ها از جمله در مراغه می تواند محقق شود.
فرماندار مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم اجرای طرح احداث مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب مراغه گفت: اجرای این طرح از نیازهای اساسی این شهرستان است.
حمید شکری افزود: بر این اساس و با رایزنی های انجام شده یکی از واحدهای صنعتی این شهرستان، آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای این طرح اعلام کرده که با موافقت هیات مدیره و تصویب آن شاهد اجرای این طرح بزرگ خواهیم بود.
وی اضافه کرد: اگر برای توسعه تصفیه خانه فاضلاب تدبیری اندیشیده نشود، شاهد به وجود آمدن مشکلات بهداشتی و زیست محیطی خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب مراغه نیز گفت: باتوجه به وجود چالش های زیست محیطی و ظرفیت موجود تصفیه خانه مراغه، احداث مدول سوم ضروری و حیاتی است.
حسین صدیقی افزود: ورود غیراصولی آب های جاری و نزولات جوی به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری، هم اکنون تصفیه خانه این شهرستان را با مشکل جدی مواجه کرده است.
به گزارش ایرنا، برای اجرای طرح مدول سوم تصفیه خانه مراغه، 300 تا 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
در حال حاضر 87 درصد جمعیت تحت پوشش این شهرستان از شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب بهداشتی بهره مند هستند.
100 درصد جمعیت شهری مراغه از شبکه آب شرب بهداشتی برخوردار بوده و تعداد 67هزار و 810 مشترک آب شهری و 58 هزار و 539 مشترک فاضلاب شهری در شهرهای مراغه و خداجو از خدمات شرکت آب و فاضلاب این شهرستان بهره مند هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.