علیرضا جزء قاسمی روز شنبه در مراسم بازدید استاندار زنجان و نماینده مردم شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی افزود: با بهره برداری از تصفیه خانه ابهر و خرمدره، بخشی از آب آشامیدنی این 2شهر از محل سد کینه ورس تامین خواهد شد.
وی اظهارکرد: هم اکنون تامین آب آشامیدنی ابهر و خرمدره از محل سفره های زیر زمینی انجام می شود و در صورت تامین اعتبار شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان آمادگی لازم برای تجهیز و راه اندازی تصفیه خانه آب آشامیدنی این 2 شهر تا پایان امسال را دارد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره تحقق اقتصاد مقاومتی و اصل 44قانون اساسی اشاره کرد و گفت: تاکنون در این شرکت به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب یکهزار و 600 میلیارد ریال پروژه به بخش خصوصی واگذار شده که با این اقدام محدودیت های اعتباری رفع و از طرفی نیز توانمندی های بخش خصوصی استفاده می شود.
به گفته جزء قاسمی، تکمیل تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب ابهر با اعتبار 500 میلیارد ریال از طرح های شرکت آبفار طی سال جاری به شمار می رود که به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت در نظر دارد برای سال 97 نیز ایجاد تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهرهای خرمدره، هیدج و صائین قلعه را با یکهزار و 100 میلیارد ریال اعتبار برای سرمایه گذاری بخش خصوصی معرفی و برای جذب سرمایه رایزنی کند.
به گزارش ایرنا، تصفیه خانه آب آشامیدنی شهرهای ابهر و خرمدره 400 لیتر در ثانیه ظرفیت دارد که با راه اندازی و بهره برداری خطوط انتقال این تصفیه خانه بخشی از آب آشامیدنی این 2 شهر از طریق 26 کیلومتر خط انتقال و 23 هزار مترمکعب مخزن ذخیره تامین خواهد شد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.