علیرضا جزء قاسمی در این باره به خبرآنلاین افزود: اجرای شبکه فاضلاب در شهر های ابهر و ماهنشان با جمعیت بیش از یک صد هزار نفر از اهمیت خاصی برخوردار است و پروژه تکمیل تاسیسات فاضلاب ابهر به طول ۷۰ کیلومتر شبکه و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر از ظرفیت بخش خصوصی در نهایت توان استفاده شده و با این وجود بازهم معضل کمبود اعتبارات بر روند اجرای پروژه ها حاکم است و نیازمند تزریق بودجه و اعتبار کافی به این شرکت هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: سرانه پوشش فاضلاب در زنجان نسبت به میانگین کشوری کمتر است و طبق برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم تا سالانه ۱۵ هزار نفر به شبکه فاضلاب شهری در استان زنجان افزوده شود.

جزء قاسمی تاکید کرد: تامین آب شرب بیش از ۷۰۰ هزار مشترک ۲۱ شهر استان زنجان بسیار هزینه بر و دشوار است واین کار اکنون هر چند به سختی ولی بطور منظم صورت می پذیرد و تا کنون هیچ مشکلی چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی وجود نداشته است.

وی به کاهش ۶۰ درصدی اعتبار ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر خرمدره در سال جاری اشاره کرد و گفت: تاسیسات فاضلاب در شهر خرمدره از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و نیازمند اختصاص ردیف های مالی جدید و افزایش اعتبارات می باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان ابراز کرد: تاسیسات فاضلاب دندی و زرین آباد نیز پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی دارند و مسال به دلیل عدم تخصیص بودجه، بهره برداری از این دو تصفیه خانه به سال بعد موکول شد.

جزء قاسمی گفت: با شروع عملیات اجرایی قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش bot در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان در مدتی کوتاه ظرفیت اسمی این تصفیه خانه به ۴۱۰ هزار نفر خواهد رسید تا جمعیت شهر زنجان تحت پوشش کامل شبکه فاضلاب قرار گیرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 755120
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.