به گزارش ایرنا، علی تکریمیان روز دوشنبه در کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل افزود: از غرب تا شرق هرمزگان را 33 گسل در برگرفته که گسل زاگرس فعال ترین آنهاست لذا نیاز به انجام مطالعات دقیق با عنوان تدقیق گسل ها و مشخص نمودن حریم آن ها در شهر بندرعباس دارد.
وی ادامه داد: طبق بررسی های معاونت باز آفرینی شهری و مسکن، بیش از 43 درصد از شهر بندرعباس جز بافت فرسوده و اسکان غیراستاندارد محسوب می شود.
رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی هرمزگان تاکید کرد: نیاز است اقدامات اساسی در راستای باز آفرینی شهری به معنای خاص و مقاوم سازی ساختمان های حساس و مهم در سطح شهر بندرعباس صورت گیرد.
تکریمیان با بیان این که در انجام طرح های عمرانی باید مولفه های خطرآفرین در کاهش خسارت و تلفات زمین لرزه به دقت بررسی شود، گفت: در همین راستا شهر بندرعباس به عنوان پایلوت باز آفرینی شهری انتخاب شده است.
وی افزود: در مرحله نخست دو محله چاهستانی ها و شهرک توحید بندرعباس مورد مطالعه قرار گرفته است.
رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: عقل سلیم حکم می کند با توجه به وجود گسل های توانمند در استان هرمزگان هیچ ناحیه ای را امن فرض نکنیم.
تکریمیان بهترین تدبیر را طراحی ایمن در برابر زلزله در ساخت و سازها دانست و افزود: مقاوم سازی ساختمان ها، تقویت سازه های ساختمانی و استفاده مناسب از تحقیقات در حوزه زمین شناسی و اقلیمی از مولفه های مهمی کاهش خسارت و تلفات زمین لرزه هاست.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.