علی فرخزاد روز چهارشنبه در حاشیه سفر استاندار قزوین و هیات همراه به گیلانغرب، به خبرنگار ایرنا گفت: پس از وقوع زلزله 21 آبان سال گذشته در کرمانشاه، بنیاد مسکن قزوین به عنوان یکی از ستادهای معین بلافاصله به منطقه اعزام و در دومین شهرستان بزرگ استان یعنی گیلانغرب مستقر شدند.
وی ادامه داد: بازسازی 2 شهرستان و 209 روستا به بنیاد مسکن قزوین بیانگر توانایی و ظرفیت این نهاد در امر ساخت و سازها بود تا جایی که امروز از سه هزار و 300 واحد مسکونی در دست احداث، شاهد بهره برداری از 535 واحد هستیم.
فرخزاد با اشاره به سرعت خوب کارشناسان این نهاد در گیلانغرب، یادآور شد: وجود برخی مشکلات از جمله میزان آورده مردم در امر بازسازی ها با توجه به گرانی مصالح ساختمانی و نیز گلایه مندی پیمانکاران از پایین بودن میزان دستمزدها ما را بر آن داشت تا برای سرعت بخشیدن به کارها تصمیمات تازه ای اخذ کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: این در حالی است که برخی از آسیب دیدگان این حادثه از اقشار آسیب پذیر بوده که برای اتمام واحدهای آنان تصمیماتی از جمله دریافت بلاعوض و یا با نرخ پایین مصالح و وسایل ساختمانی تولید شده در قزوین گرفته شد.
فرخزاد در پایان افزود: با توجه به دیدار این هیات با استاندار کرمانشاه و مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در منطقه، امیدواریم تا پایان شهریورماه جاری شاهد پایان عملیات سفت کاری واحدهای مسکونی زلزله زدگان این استان باشیم.
عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین به منظور افتتاح، بازدید از روند بازسازی ها و پیشرفت فیزیکی واحدهای آسیب دیده چهارشنبه به همراه هیاتی از جمله معاون امور هماهنگی عمرانی و مدیریت بحران استان به گیلانغرب سفر کرده است.
زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 21 و 46 دقیقه شامگاه 21 آبان ماه سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه را به لرزه درآورد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.