به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی تدوین برنامه طرح توسعه درون زای سواحل مکران اظهار داشت: توسعه سواحل مکران در قانون برنامه ششم توسعه به عنوان یکی از محوری های جدی دولت است که این تحول استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی با بیان این که مدل توسعه مکران باید ایجاد تلفیقی بین سازمان های ملی و محلی باشد، افزود: جوامع محلی باید به شناخت لازم از توسعه برسند.
استاندارهرمزگان ادامه داد: در راستای تحقق این موضوع درحال تلاش هستیم تا سازمانی ایجاد شود که نقش جامعه و مدیریت محلی با نقش سازمان ملی را باههم پیوند دهد.
همتی یادآور شد: توانمندسازی جامعه محلی برای تامین نیازهای نیروی انسانی توسعه مکران باید به طور جدی در دستور کار باشد زیرا مشارکت عمومی جامعه محلی شتاب بخش توسعه سواحل مکران خواهد بود.
چند سالی است که بحث تهیه طرح توسعه مکران بر اساس توصیه ‌های رهبرمعظم انقلاب در سال 93 و با تشکیل کارگروهی در همین رابطه در نهاد ریاست‌ جمهوری و ارجاع ماموریت مستقیم وزارت راه و شهرسازی و شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران آغاز شده است.
مکران از نظر تاریخی سرزمینی ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان است که در طول دریای عمان از راس ‌الکوه در غرب جاسک تا لاس بلا در جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان گسترده است و از سوی دیگر سواحل مکران دروازه طلایی کشور به دریاهای آزاد محسوب می شود.
سواحل مکران در محدوده آب های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران به شمار می رود.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.