به گزارش ایرنا، محمد علی سلیمی روز سه شنبه در حاشیه نشست با اتاق تعاون و تعاونگران استان هرمزگان افزود: تعاونی های هرمزگان دارای یک میلیون نفر عضو هستند که در 14 گرایش در بخش کشاورزی 27 درصد، خدمات 25 درصد، صنعت 17 درصد و سایر بخش های مختلف نیز حدود 31 درصد فعالیت دارند.
وی بیان داشت: بیشترین تعاونی های هرمزگان نیز به ترتیب مربوط به شهرستان بندرعباس با یکهزار و 270 تعاونی، بندرلنگه 366 تعاونی و رودان 271 تعاونی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: اما به لحاظ شاخص های تعاونی، این استان در رابطه با صنایع دریا محور فعال است و جزیره قشم با توجه به این که بیشتر فعالیت های به شکل تعاونی اداره می شود، به عنوان شهر تعاون یا تعاون شهر معرفی شده است.
سلیمی گفت: بیش از 80 درصد صید آبزیان هرمزگان نیز توسط 84 اتحادیه تعاونی و تعاونی های زیر مجموعه آن با عضویت بیش از 18 هزار نفر با چهار هزار و 500 شناور صیادی کوچک و بزرگ و اشتغال بیش از 28 هزار نفر در حال انجام است.
وی ادامه داد: حمل و نقل کالاهای وارداتی و صادراتی نیز با بیش از 500 فروند شناور به بنادر و جزایر کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین 100 درصد حمل و نقل دریایی مسافر و خودرو به جزایر استان بوسیله تعانونی های هرمزگان صورت می گیرد.
این مسوول ابرازداشت: 21 اسکله صیادی از طریق شیلات هرمزگان و 65 تعاونی برای پرورش میگو در اختیار تعاونی ها قرار دارد و بهره برداری آن ها را به طور کامل در مدیریت دارند.

** صادرات 15 میلیون دلاری تعاونی مرزنشینان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: سالانه افزون بر 15 میلیون دلار صادرات توسط تعاونی ها مرزنشین استان صورت می گیرد.
سلیمی گفت: حدود 53 تعاونی مرزنشین در استان هرمزگان وجود دارد که 27 تعاونی آنها فعال و مابقی نیمه فعال هستند.
وی بیان داشت: از زمانی که مشکلاتی مرزی بیشتر شده، باعث شد که تعاونی های مرزنشین تا حدی فعالیتشان افت کند و نتوانند به آن هدفی که مورد انتظار است، دست یابند.
تولید روزانه 47 تن مرغ گرم، تولید 70 تا 80 درصد مواد سوختی مورد نیاز استان، حمل بخش عمده ای بار ترانزیتی استان، ایجاد 30 هزار واحد مسکن مهر از دیگر فعالیت هایی است که توسط تعاونی های هرمزگان در بخش های مختلف انجام می شود.
امروز دوشنبه همزمان با سفر دو روزه جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به استان هرمزگان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزیر نیرو، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و راه و شهرسازی وی را در این سفر همراهی می کنند.
نشست با اتاق تعاون و تعاونگران استان هرمزگان، نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های زیر مجموعه وزارت در استان و بازدید از تعاونی آموزش و اشتغال دریا (رشمون) از برنامه های امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان بندرعباس است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.