به گزارش ایرنا محمدامین سازگارنژاد روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی افزود: عظمت، رنج و تلاش کارگران به خوبی دیده نمی شود و امید است هفته کارگر فرصتی باشد تا از همه زوایا، کار و زحمت جامعه کارگری شناخته شود.
وی گفت: هفته کارگر (5 تا 11 اردیبهشت) پاسداشت ارزش های انسان های بزرگی است که زحمت می کشند اما دیده نمی شوند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: شعار امسال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شد لذا باید فرهنگ کار، کار دوستی و انسان ها عزیز شوند و امیداریم زیر سایه ارزش گذاری به انسان هایی که منشاء تولید و خدمات هستند بتوانیم شعار سال را محقق کنیم.
وی افزود: یکشنبه هفته جاری جامعه کارگری به مناسبت هفته کار و کارگر در محضر رهبری خواهند بود و منویات ایشان را برای پیشبرد اهداف مدنظر خواهند گرفت.
سازگارنژاد گفت: در شرایطی که در زمینه اشتغال، بیکاری، اقتصادی کردن خدمات و کالای ایرانی دچار مشکل هستیم نیازمند همت والای همه مردم و مسئولان هستیم.
سرپرست پیشین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال گذشته 111 درصد محقق شد.
غلامرضا اشرفی به صدور 266 مجوز مشاغل خانگی طی 90 روز گذشته در استان اشاره کرد و گفت: پیگیری و تخصیص اعتبار برای 22 تعاونی و 2 اتحادیه استان برای حضور در نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد از دیگر اقدامات است.
وی بیان کرد: موضوع اشتغال روستایی یکی از مباحث مورد تاکید استاندار خراسان جنوبی طی این مدت بود که در این راستا 344 طرح با اشتغال چهار هزار و 446 نفر در استان ثبت شد و این استان در این زمینه رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داد.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه سوم در موضوع توسعه تعاونی ها را کسب کرده است اظهار کرد: در این زمینه روز به روز شاهد توسعه تعاونی ها هستیم.
نماینده مردم فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اشتغال یک موضوع بسیار مهم و فرابخشی است که همه بخش ها درگیر آن هستند اما متولی اصلی آن وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شده است.
محمدرضا امیرحسنخانی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه اشتغال با مشکلات فراوانی مواجه است گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه بایستی شاخص های خود را افزایش عملکرد اشتغال در استان ارایه دهند.
وی با تاکید بر اینکه موانع پیش روی کارفرماها باید کمتر شود بیان کرد: برخی کارآفرینان با استفاده از تسهیلات اشتغال کسب و کاری راه اندازی می کنند اما در پرداخت اقساط آن با مشکل مواجه هستند.
وی ادامه داد: از آنجاییکه وزارت کار دارای تیم بسیار حرفه ای در سایر امور است لذا انتظار می رود نواقص موجود در زمینه اشتغال استان رفع و برای آن چاره اندیشی شود.
در این آیین عباس رکنی به عنوان مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی معرفی شد. پیش از این غلامرضا اشرفی به مدت 95 روز سرپرست و قبل از آن محمد سنجری حدود پنج سال مدیرکل این اداره بود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.