مهدی عباسی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رهاسازی این عوامل بیولوژیک در راستای تولید محصول سالم، مبارزه بیولوژیک در گلخانه ها و جلوگیری از سمپاشی صورت گرفت.
وی بیان داشت: این زنبورها برای مبارزه با کرم میوه خوار و مگس مینوز بصورت پارازیت عمل می کنند و میوه های تولیدی گلخانه ها جزو محصول سالم خواهد بود.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی حاجی آبا، این زنبورها با استفاده از لاروکرم میوه‌ خوار گوجه ‌فرنگی و پارازیته کردن لارو و تغذیه از تخم آفت کرم میوه‌ خوار گوجه ‌فرنگی آفت را از بین برده و از تکثیر آن جلوگیری می‌کنند.
عباسی عنوان کرد: جهاد کشاورزی بصورت ترویجی در سه ساله اخیر این کار آموزشی را در سطح گلخانه ها انجام می دهد تا گلخانه داران با مزایای این طرح آن آشنا شوند و در سال های بعد خود اقدام به این کار کنند.
مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد در ادامه سخنان خود عمده محصولات تولیدی این گلخانه ها را شامل گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، خیارسبز، فلفل و حدود 2 هکتار تولید گل شاخه بریده عنوان کرد و ادامه داد: 80 درصد گوجه فرنگی این شهرستان جنبه صادراتی دارد.
مهدی عباسپور اظهار داشت: شهرستان حاجی آباد با 85 هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در مناطق حاجی آباد، شهدادی، سرچاهان ، شمیل، علی آباد، فارغان و گنج، رتبه نخست کشت گلخانه ای را در هرمزگان دارد.
وی تولید سالیانه محصولات گلخانه ای حاجی آباد را افزون بر 21 هزار تن اعلام کرد که بیشترین سطح زیرکشت با 41 هکتار مربوط به منطقه شهدادی است.
شهرستان حاجی آباد یکی از قطب های مهم کشاورزی در 170کیلومتری شمال بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.