به گزارش ایرنا ، بهبود علیزاده روز یکشنبه در بازدید از جالیزهای روستای گورانسراب از توابع بخش مرکزی خلخال افزود: امسال 65 هکتار از راضی مستعد کشاورزی این شهرستان به کشت محصولات صیفی اختصاص یافته است.
او گفت: کشاورزان از روش های نوین کشت محصول خیار از جمله روش آبیاری نواری برای تامین آب مورد نیاز این محصول استفاده کردند.
وی با بیان اینکه با تکمیل عملیات اجرایی احداث سد معیشتی کشاورزی روستای گورانسراب و بزرگترین قطب تولید محصولات صیفی خلخال ، کشت خیار در این روستا در آینده افزایش خواهد یافت، افزود: این سد با ظرفیت 250 هزار متر مکعب آب با هدف تامین آب اراضی کشاورزی 135 هکتار پایاب سد از چند سال پیش آغاز شده و برای خاکبرداری این طرح بیش از 2 میلیارد ریال هزینه شده است.
او اظهار داشت: با تکمیل این طرح زمینه شغلی 200 نفر از صیفی کاران این روستا فراهم خواهد شد.
علیزاده افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این سد و خطوط انتقال آب 28 میلیارد ریال نیاز است که در صورت تامین این سد تکمیل شده و امکان افزایش محصولات کشاورزی روستای گورانسراب به چند برابر فراهم و 160 میلیون ریال در هر هکتار به درآمد کشاورزان منطقه افزوده می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: خیار و گوجه فرنگی خلخال بدلیل کشت سنتی و ارگانیک و پرهیز کشاورزان در استفاده از کودها و سموم شیمیایی دارای عطر ، بو و طعم خاصی بوده و بیشتر محصول تولیدی مصرف داخل شهرستانی داشته و بخشی از آن نیز در بازارهای شهرهای همسایه خلخال عرضه می شود.
علیزاده همچنین افزود: امسال 25 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت بادمجان و فلفل رفته و پیش بینی می شود 560 تن محصول از این مزارع برداشت و روانه بازار مصرف شود.
روستای گورانسراب خلخال بزرگ ترین تولید کننده خیار و محصولات صیفی شهرستان خلخال محسوب شده و سالانه بیش از 2 سوم از خیار تولیدی خلخال در این روستا کشت و تولید می شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.