به گزارش ایرنا، روح الله وفاکیش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ارزش این زمین ملی رفع تصرف شده را یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام کرد.
وی بیان داشت: فردی بدون مجوز قانونی اقدام به دخل و تصرف زمین های ملی منطقه تخت کرده بود که به استناد تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهربرداری از جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور توسط پاسگاه حفاظت زمین های ملی این اداره رفع تصرف و به بیت المال باز گرداننده شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزدازی بندرعباس در ادامه بیان داشت: در راستای حمایت از سرمایه گذاران، تولید، اشتغال و تامین امنیت غذایی بیش از یکهزار و 500 هکتار از زمین های ملی در یک ماه گذشته در این شهرستان استعداد یابی شد.
وفاکیش گفت: این زمین ها در منطقه خرگی، قلعه قاضی، تخت، سیاهو، فین، سرخون، گنو و بندرعباس قرار داشت که براساس اصول فنی و حقوقی برای اجرای طرح های کشاورزی و صنعتی شامل بازارچه صنایع دستی، پرورش میگو و طرح های گردشگری استعدادیابی و تخصیص داده شد.
وی در خصوص آبگیری سازه های آبخیزداری نیز گفت: به دنبال بارش های اخیر، سازه های آبخیزداری روستای طیفکان آبگیری شد.
این مسوول ادامه داد: این سازه ها شامل سد سنگی و ملاتی و سامانه های آبگیر هستند با هدف تغذیه سفره های زیرزمینی، کنترل سیل و بهره وری از سیلاب و توسعه کشاورزی ساخته شده است.
وفاکیش در پایان افزود: مردم شهرستان بندرعباس در راستای حفاظت و صیانت از منابع ملی هرگونه اخبار در خصوص تخریب و تصرف زمین ملی، قطع درخت، آتش سوزی را به سامانه1504یگان حفاظت اطلاع رسانی کنند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.