به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این آیین گفت: 14هزار نفر در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از این استان شرکت کردند که 24 نفر شایسته تقدیر شناخته شدند.
«حجت الاسلام عباس دانشی» افزود: 10 هزار نفر از شرکت کنندگان، کتاب جشنواره را از کتابخانه‌های استان و چهار هزار نفر نیز از فضای مجازی تهیه کردند.
وی اظهار داشت: این جشنواره به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) از اول تیرماه امسال با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی و ائمه معصومین (ع) در2 بخش انفرادی و خانوادگی برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: منابع این جشنواره در 83 کتابخانه عمومی استان برای 50 هزار عضو و سایر طیف های جامعه فراهم شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: امامت، چراغ راهنما و هدایت بشر است و توحید اسلامی با رسول مکرم محمد مصطفی (ص)، امام علی (ع) و 12 امام معصوم توسعه یافت.
آیت الله « قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: زندگی ائمه برای ما مسلمانان الگو است و باید از همه فرصت ها برای افزایش معارف اسلامی استفاده کرد.
وی اظهار داشت: خداوند 99 اسم دارد که هرکس باری تعالی را با این اسامی بخواند بهشت بر او واجب و دعایش مستجاب خواهد شد.
جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور آغاز کرده است.
استان مرکزی83 کتابخانه و 53 هزار و 169 عضو کتابخوان فعال دارد.
سه و 75 صدم درصد مردم استان مرکزی عضو کتابخانه ها هستند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.