به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز یکشنبه در آیین گشایش خانه احزاب استان مرکزی در سالن غدیر استانداری مرکزی افزود: احزاب ایران از اصلاح طلب، اصولگرا، اعتدالی تا مستقلان در چند سال اخیر انتقادات و پیشنهادات خود را در آزادی تمام مطرح کردند.
وی بیان کرد: فعالیت احزاب برای یک مقطع خاص و انتخابات نیست بلکه این فعالیت باید در همه مقاطع، روزها و ماه های سال باشد.
استاندار مرکزی ادامه داد: احزاب باید در زمان فعالیت خود، به بحث آموزش های حزبی، نیروگیری و بسط و گسترش اهداف حزب در جامعه توجه ویژه داشته باشند.
آقازاده اظهار داشت: حزبی که در چارچوب قانون فعالیت کند و دارای شناسنامه باشد، مورد حمایت شهروندان و حاکمیت قرار دارد.
وی تصریح کرد: امروز شرایط سیاسی کشور به گونه ای است که همه باید وحدت، همبستگی و همفکری خود را در بخش های مختلف حفظ کنند.
استاندار مرکزی افزود: در شرایط فعلی همه باید مانند 40 سال گذشته برای دفاع از کیان کشور و انقلاب اسلامی با تمام توان به صحنه آیند.
آقازاده عنوان کرد: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با صلابت و اقتدار داخلی و بین المللی شناخته می شود، به واسطه انسجام و تحکیم همه گروه ها برای یکصدا شدن در اهداف انقلاب اسلامی است و نوک پیکان این انسجام فعالیت احزاب محسوب می شود.
وی گفت: استان مرکزی در زمینه فعالیت های سیاسی باسابقه و دارای افراد فاخر و ارزشمندی در همه جناح ها است.
استاندار مرکزی ادامه داد: خانه احزاب در زمان دولت اصلاحات در این استان شکل گرفت اما بنا به دلایلی عمر آن کوتاه بود و امروز مجدد این خانه احیا شد.
آقازاده اظهار داشت: همه باید تلاش کنند تا این خانه یکی از خانه های احزاب فعال در مجموعه نمایندگی های خانه احزاب کشور تبدیل شود و سرآمد فعالیت های مثبت و سازنده برای ارائه خدمات به سیاسیون استان باشد.
وی یادآور شد: تاسیس خانه احزاب و حمایت و پشتوانه از این خانه می تواند سنگ بنای محکمی برای فعالیت های بیشتر مدنی در استان مرکزی شود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: در سنوات اخیر و به ویژه در یک سال گذشته فعالیت های سیاسی در استان مرکزی قابل قبول بوده است و وحدت و انسجام در احزاب اوج فهم سیاسی است که فعالان سیاسی این استان، به خوبی آن را درک کرده اند.
آقازاده بیان کرد: احزاب درهدف و مسیر خاصی فعالیت دارند اما در کمال شعور سیاسی به الفبای مردم سالاری، دموکراسی واقفند و به آن احترام می گذارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: تشکیل خانه احزاب در این استان از ماه های گذشته با دستور استاندار مرکزی در دست پیگیری بود.
فتح الله حقیقی افزود: حمایت از احزاب در چارچوب قوانین نقش موثری در حفظ امنیت ملی، امید و نشاط اجتماعی دارد.
وی بیان کرد: مدیران باید در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها از وجود احزاب نهایت بهره را ببرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: برای توسعه راهبردهای موفقیت کشور باید از مشارکت های مدنی بهره جست که احزاب می توانند در این حوزه راهگشا باشند.
حقیقی اظهار داشت: اتحاد و وحدت در جامعه وظیفه همگانی است و در نباید در امور کشور تک روی کرد بلکه باید از ظرفیت های مشارکت اجتماعی و مدنی بهره جست.
در آیین گشایش خانه احزاب استان مرکزی سه نماینده از حزب های مختلف این استان دیدگاه ها و مسائل خود را مطرح کردند.
252 حزب و تشکل مجوز دار در کشور فعال است که 54 تشکل آن در استان مرکزی فعالیت قانونی دارند.
استان مرکزی با 12 شهرستان بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.