به گزارش خبرآنلاین؛ سید بیوک موسوی، معاون سیاسی - امنیتی استانداری زنجان در جلسه شورای اداری شهرستان خرمدره اظهار کرد: کشور برای حل مشکل اشتغال، ناگزیر به جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی است که این امر در راستای حل مشکلات اقتصادی، اشتغال و رونق تولید ضروری است.
معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ضرورتها برای همه جوامع بشری، تدوین قوانین و اجرای کمهزینه آن است،
افزود: خوشبختانه ایران از قوانین محکمی برخوردار بوده و قانون اساسی به عنوان مادر همه قوانین، وظایف و تکالیف همه دستگاهها و نهادها از قبیل حاکمیت و قوای سهگانه را مشخص کرده و البته حقوقی هم برای مردم در نظر گرفته که حاکمیت و دستگاه های مختلف، موظف اند این حقوق را محترم بشمارند.
وی با بیان اینکه حق کسب و کار، اظهار نظر، فعالیت های اجتماعی، تحصیل و بیان عقاید، نمونه ای از حقوق مردم است که در قانون اساسی، مشخص شده است، افزود: وقتی رئیس جمهوری در مراسمی از تدوین حقوق شهروندی خبر میدهد، نشان دهنده توجه دولت به برخورداری مردم از حقوقشان است، چرا که اگر به حقوق مردم، احترام قائل شده و کرامت انسانی به معنای خاص کلمه و بر اساس قانون در همه امور، محترم شمارده شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف شده و از اتفاقات ناگوار، جلوگیری می شود.
موسوی با انتقاد از کشمکش های سیاسی و دخالت دستگاه ها در امور یکدیگر، اظهار کرد: گاهی ممکن است صحبت کردن یکی از مسئولان در یک محفل، منجر به تخریب و جوسازی بر علیه دیگری شود درحالیکه اگر مسئولین، خود را سرباز و خدمتگزار نظام میدانند باید مهر، محبت، عشق و عاطفه در همه مناطق کشور حاکم بوده و نارساییها در حوزههای مختلف از قبیل آموزش، آسیبهای اجتماعی، فرهنگی، هنری و گردشگری شناسایی و آسیبشناسی و حل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه برخی از اتفاقات مانند گازرسانی به روستاهای دوردست و محروم که به برکت دولت و نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاده، باید مورد توجه جدی قرار گیرند، ادامه داد: نباید کاری کرد که شیرینی این اتفاقات در کام مردم، تلخ شود و نباید به بهانههای مختلف، به دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی، خدشه ای وارد شود.
وی با اشاره به اینکه دولت برای اولین بار در بحث بودجه، شفافسازی کرده و درآمد و مخارج کشور و میزان اختصاص آن به دستگاههای مختلف را مشخص و روشن کرد، ادامه داد: این امر برای این بود که مردم در جریان قرار گرفته و همه دستگاهها به میزان برخورداری از بودجه کشور در بخشهای مختلف، پاسخگو باشند.
موسوی ایجاد فضای مناسب برای بیان انتقادات در جامعه را ضروری خواند و گفت: باید با گفتوگوهای چندجانبه، زمینه مناسبی برای بیان نقدها و مشکلات مردم، فراهم شود و صدای اعتراضات و نقدها از سوی مسئولین شنیده شوند و مطالبات عمومی مورد توجه جدی قرار گیرند.
این مقام مسئول، با بیان اینکه نقد عالمانه، نقدی است که بتواند زمینه رشد و توسعه بیشتر کشور را فراهم آورد، یادآورد شد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری، افرادی که زمانی مسئولیت مطلق و همهجانبه در کشور داشتند، امروز معارض شده و با استفاده از تریبونهای مختلف، دولت، قوهها و افراد مختلف را تخریب میکنند.
وی گفت: نتیجه این درگیریها و تخریبها این است که ناامیدی مطلق در جامعه، ایجاد شده و در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردها، تاریک نمایش داده میشوند که باید به طور جدی از وقوع چنین پیشامدهایی در جامعه پیشگیری کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه فاصله عمیقی بین اندیشه مسئولان و نسل جوان ایجاد شده است، ابراز کرد: باید اندیشههای جوانان، باور شده و فاصله موجود به حداقل برسد و اگر نمیتوان فاصله را کم کرد، باید پلی برای ارتباط بهتر و بیشتر بین مسئولین و جوانان ایجاد شود که در این رابطه، ضروری است همه دستگاههایی که میتوانند ارتباط مستمر با مردم و لایه های مختلف جامعه برقرار کنند نسبت به ایجاد این ارتباط، تلاش کنند.
موسوی یادآورد شد: در گذشته، شفافسازی با انتقاد روبهرو میشد ولی دولت تدبیر و امید، تصمیمی اتخاذ کرد تا همه آمارها و حقایق را منعکس کند که رهبری و مردم در جریان امور قرار گیرند. چون تا زمانی که آمارها و حقایق بهصورت صریح، شفاف و بیپرده، مشخص و بیان نشوند نمی توان راهکارهای مناسبی برای حل آن ها اتخاذ کرد.

موسوی با شاره به 19 دیماه، سالروز رحلت آیت اله هاشمی رفسنجانی، گفت: ایشان، یار امام(ره) و رهبری و یکی از اسطورههای بینظیر کشور و شخصیتی بیبدیل بود که از سال 1342 تا 1395 مانند کوه در برابر طوفانهای سهمگین ایستادگی کرد و در فراز و نشیبهای کشور از زمان مبارزات ستمشاهی، حضور فعالانه در دوران دفاع مقدس و فرماندهی جنگ تحمیلی، خدمات فراوانی به نظام و انقلاب ارائه داد.
وی با بیان اینکه خدمات و زحمات آیت اله هاشمی هم در مدیریت ایام جنگ تحمیلی و هم در دوران سازندگی و گذر از بحرانها نباید فراموش شود، افزود: اینها اقدامات، خدمات ارزندهای است که نباید نادیده گرفته شوند و باید به این نقشها و شخصیت های ماندگار در تاریخ کشور ارج نهاد.
گفتنی است در پایان این مراسم، مصطفی ثنائی بعنوان بخشدار مرکزی شهرستان خرمدره معرفی شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 833400
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.