به گزارش ایرنا علی اسماعیلی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: ما به عنوان کارگزار دولت تدبیر و امید از هر گونه نقد منصفانه استقبال می کنیم چون نقد سازنده زمینه رشد و اصلاح را فراهم می کند.
وی اظهار کرد: مجموعه استانداری خراسان جنوبی و مدیران استان این آمادگی را در راستای اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات دارند که مطالب مورد نیاز خبرنگار برای ارائه به مردم را در اختیارشان قرار دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: به زودی شورای اطلاع رسانی استان فعال شده تا با یک نگاه علمی و بهره گیری از همه تجربیات و مشاوره ها مربوط به علوم ارتباطات حقایق به جامعه منتقل شود.
وی تصریح کرد: در کنار رسالت بزرگ خبری خبرنگاران، تلاش شود به جامعه امید تزریق شود چون مشکل وجود دارد اما انعکاس مشکل نباید موجب ایجاد یاس در جامعه شود.
وی گفت: اعتماد متقابل بین مدیران و ارباب جراید ایجاد شود و هرجا محدودیت امنیتی و حفاظتی وجود ندارد، مطالب اعلام شود.
اسماعیلی گفت: بالاترین سرمایه هر رسانه اعتماد عمومی است که نباید مخدوش شود و اگر چند بار این اعتماد از بین رود، سرمایه رسانه از بین می رود.
وی افزود: تاکید شخص استاندار خراسان جنوبی و بنده این است که کاری نشود به شکایت برسد و منشور گفت و گوی سیاسی هم در همین راستا و برای گفت و گو با یکدیگر است.
وی یادآور شد: اگر جایی اختلافی وجود دارد به بی انصافی کشیده نشود و مجبور به شکایت از یکدیگر شویم.
معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مدیران اجرایی شکایتی از مطبوعات نخواهند داشت و از مطبوعات تقاضا داریم هر جا فکر می کنید به آمار و اطلاعات دقیق نیاز دارند از بستر روابط عمومی استانداری و اداره ها در خدمت رسانه ها هستیم.
وی گفت: برای استفاده از ظرفیت های استان به فضایی آرام همراه با همدلی و برادری نیاز داریم و باید امید به جامعه و نسل جوان داده شود.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها، اهالی رسانه و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی با هدف تقویت نظارت بیش از پیش مردم بر مسئولان و نقد منصفانه عملکرد دست اندرکاران و رسالت خطیر خود دور هم جمع شده اند.
وی اظهار کرد: فصل سوم قانون اساسی اهتمام ویژه به حقوق مردم داشته و اصل 24 و 27 قانون مربوط به مسائل آزادی احزاب، گروه ها و مطبوعات و ... است که از افتخارات نظام بوده و مردم در آن صاحبنظر و تصمیم گیر هستند.
وی از افتخارات دولت تدبیر و امید را اجرای قانون اساسی و اهتمام ویژه به حقوق مردم دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید منشور حقوق شهروندی تدوین و اجرا شد و التزام عملی به تشکل ها و سمن ها در این دولت انجام می شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: منشور گفت و گوی سیاسی از طرف وزیر کشور به همه استانداری های کشور ابلاغ شد و به زودی برای تشریح این منشور در جمع خبرنگاران حاضر می شود.
وی همچنین گفت: پروفسور معتمدنژاد از افتخارات خراسان جنوبی است و این استان چهره هایی بزرگی همچون ایشان دارد.
اسماعیلی اضافه کرد: برنامه ریزی ها در استان برای برگزاری برنامه ها توسط دستگاه های اجرایی با ناهماهنگی هایی روبروست و بسیاری از برنامه ها روز پنجشنبه برگزار می شود که درست نیست.
وی گفت: اینکه در یک روز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و کتابخانه های عمومی و ... باشیم درست نیست و امکان سخنرانی مناسب برای متکلم وجود ندارد.
458 اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های خراسان جنوبی رسید که پس از داوری 20 اثر به عنوان آثار برتر معرفی شد.
این جشنواره در بخش های اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، قرآن و عترت، عکس، تیتر، گزارش، سرمقاله و ... با یادمان پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علوم نوین ارتباطات ایران و متولد مود در خراسان جنوبی برگزار شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.