محمد اله داد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیک مصرف این استان در روزهای گذشته به 840 مگاوات رسیده که اگر روند ادامه یابد، خاموشی ها در استان مرکزی انجام می شود.
وی بیان کرد: شرکت توزیع برق استان مرکزی جدولی از خاموشی های احتمالی روزانه در این استان تهیه کرده که مردم در صورت اطلاع از آن می توانند به پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق این استان به آدرس www.mpedc.ir مراجعه کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: جلوگیری از خاموشی ها در این استان در گرو همکاری مردم و صرفه جویی در مصرف برق است.
اله داد اظهار داشت: ارزیابی مصارف برق دستگاه های اجرایی این استان از 10 تیرماه جاری آغاز شده و تا پایان فصل تابستان نیز ادامه دارد و ارزیابان این شرکت نحوه مصرف نهادهای مختلف را رصد می کنند.
وی گفت: زمان پیک بار (اوج مصرف) دستگاه های اجرایی از ساعت 11 صبح تا 15 عصر است و ارزیابان در این ساعات با مراجعه به ساختمان های اداری و بانک ها شاخص های عملکرد مدیریت پیک بار را ارزیابی می کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: نهادهای پرمصرف برق در راستای این طرح شناسایی و به استانداری مرکزی معرفی خواهند شد.
اله داد توصیه کرد: خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم های سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و بهره گیری از دیزل ژانراتورها در ساعت اوج بار، از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق در دستگاه های مختلف است.
حدود 700 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از 16 هزار دستگاه ترانسفورماتور، 20 هزار کیلومتر شبکه و 45 پست فوق توزیع تامین می شود.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.