فرهاد شبیهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استفاده از ظرفیت مدیریت مصرف نهادهای دولتی از مراحل موفقیت آمیز در صرفه جویی مصرف برق است که بر این اساس پیشنهاد تغییر ساعات اداری به استانداری مرکزی ارسال شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته از پیک هزار مگاواتی استان مرکزی حدود 240 مگاوات مربوط به نهادهای دولتی بود که بر اساس سند جامع تعامل ایرانیان با منابع انرژی الکتریکی این میزان در سال جاری باید به 120 مگاوات کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر ادامه داد: همراهی مشترکین صنعتی و بزرگ با برنامه های مدیریت مصرف و پیک سایی و همراهی کشاورزان در خاموش نگه داشتن موتور چاه های کشاورزی با اعمال سیاست های تشویقی در ارائه تخفیف های ویژه، قطع سیستم سرمایشی دستگاه های اجرایی حداقل 2 ساعت قبل از پایان ساعات اداری از دیگر برنامه های برق منطقه ای باختر برای صرفه جویی برق در ساعات اوج مصرف است.
شبیهی با بیان اینکه برنامه ای برای خاموشی در نقاط مختلف استان به لحاظ مصرف وجود ندارد، اظهار داشت: استفاده از لامپ های کم مصرف و منابع و تسهیلات مالی استان در راستای آماده سازی و تکمیل طرح های حوزه صنعت برق در دست اقدام برای کمک به شبکه تا اوج مصرف امسال از دیگر برنامه های این شرکت در راستای کاهش مصرف برق است.
وی با بیان اینکه اجرای 36 طرح جدید در نقاط مختلف استان مرکزی هدفگذاری شده است، گفت: ساخت پست های 230 کیلوولت لجور، 400 کیلوولت خمین، 400 کیلو ولت زرندیه و چند پست 63 کیلوولت در جاورسیان خنداب، دودهک محلات، شهابیه خمین و تراز ناهید ساوه از مهمترین طرح های برق منطقه ای باختر در استان مرکزی است.
شبیهی اضافه کرد: بخش عمده ای از طرح های برق منطقه ای باختر به صورت مناقصه به بخش خصوصی واگذار می شود و قسمت دیگر با همکاری دوجانبه بخش خصوصی و برق منطقه ای باختر انجام می گیرد.
برق منطقه ای باختر سه استان همدان، لرستان و مرکزی با 77 هزار کیلومتر مربع مساحت، پنج میلیون نفر جمعیت و 2 میلیون مشترک را در بر می گیرد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.