خلیل نجفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک میلیارد و 550 میلیون ریال از کمک های مردمی این استان به صورت نقدی و بقیه به صورت غیر نقدی بوده است.
وی توضیح داد: کمک های غیرنقدی مردم این استان بیشتر به صورت اهدای طلا، نقره و سنگ های ساختمانی برای تکمیل طرح های عمرانی در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی توضیح داد: این استان در سال جاری 50 میلیارد ریال تعهد در قبال بازسازی عتبات عالیات دارد.
نجفی اضافه کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در 2 بخش جمع آوری و جذب کمک های مردمی و امور فنی و مهندسی در عراق فعالیت می کند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: این ستاد نه تنها در بازسازی و گسترش حرم های اهل بیت (ع) در عتبات عالیات نقش سازنده ای ایفا می کنند بلکه در عملیات طراحی، کنترل و اجرای طرح های پیشنهادی استان های دیگر نیز فعال است.
وی اظهار داشت: ساخت باب الراس حضرت عباس(ع)، ضریح مطهر ابراهیم مجاب (ع)و سقاخانه های کاظمین، سامرا، کربلا و نجف و تامین سنگ صحن حضرت زهرا (س) و مشارکت در ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی از جمله خدمات ستاد باسازی عتبات عالیات استان مرکزی است.
وی افزود: شماری از فعالان ساختمانی از قبیل جوشکار، بنا، معمار، گچ کار، سنگ کار و برقکار از استان مرکزی به صورت داوطلبانه به عتبات عالیات اعزام شده اند و در شهرهای کربلا، سامرا، نجف و کاظمین نجف مشغول به کار هستند.
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال 1384 کار خود را آغاز کرده است و تاکنون در 200 طرح باسازی عتبات عالیات مشارکت فعالانه داشته است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.