حیدر خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعهد امسال کمک های مردمی در خمین یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده که در در 9 ماه امسال 90 درصد آن محقق شده است.
وی بیان کرد: یک میلیارد و 100 میلیون ریال از کمک های مردمی امسال خمین برای بازسازی عتبات عالیات به صورت نقدی و بقیه غیر نقدی است.
خسروی افزود: در سال جاری 2 موکب نیز برای اربعین حسینی توسط خیران این شهرستان در کربلای معلی بر پا شده بود که 10 میلیارد ریال از کمک های مردمی و نذورات توسط این موکب ها جمع آوری شده است.
وی بیان کرد: سه تخته قالی به ارزش 250 میلیون ریال نیز توسط بانوان نیکوکار خمینی در قالب طرح شفاعت با گره های آسمانی برای بازسازی عتبات عالیات تولید و هدیه شده است.
خسروی بیان کرد: طرح شفاعت و گره های آسمانی از زمستان پارسال کلید خورد و در این راستا 300 بافنده قالی اعلام آمادگی کردند که 20 نفر از آنان از سال گذشته در 2 کارگاه تولیدی در حال بافت قالی هستند.
رئیس ستاد عتبات عالیات خمین گفت: در این کارگاه ها پنج دار قالی دیگر در ابعاد 6 متری به ارزش هر یک 60 میلیون ریال توسط بافندگان در حال بافت است.
خسروی خاطر نشان کرد: ستاد عتبات این شهرستان بیش از 200 خادم دارد که 100 نفر آنان زن هستند تا هدایا و نذورات مردم را در مساجد جمع آوری کنند.
وی گفت: هرسال بیش از 15 خادم به صورت داوطلبانه در طرح های بازسازی کربلا و نجف به مدت یک ماه به عتبات عالیات اعزام می شوند.
خسروی اظهارکرد: این خادمان با ارادتی که به اهل بیت (ع) دارند در ترغیب مردم برای کمک به بازسازی عتبات عالیات و جمع آوری نذورات نقش آفرینی می کنند.
رئیس ستاد عتبات عالیات خمین یادآور شد: سال گذشته رتبه یک میلیارد و 480 میلیون ریال کمک های مردمی و نذورات این شهرستان برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شد.
خسروی بیان کرد: جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی این شهرستان برای ساخت صحن حضرت زهرا (س) در 22 هزار مترمربع، صحن حضرت زینب (س) در کربلا در قالب طرح سند افتخار، ترفیع هشت متر گنبد امام حسین (ع) هزینه می شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.