خلیل نجفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 14 میلیارد ریال از کمک های مردمی امسال این استان به صورت نقدی و بقیه به صورت غیر نقدی بوده است.
وی توضیح داد: کمک های غیرنقدی مردم این استان بیشتر به صورت اهدای طلا، نقره و سنگ های ساختمانی برای تکمیل طرح صحن حضرت زهرا (س) در مجاورت آرامگاه ملکوتی حضرت علی(ع) در نجف و همچنین صحن عقیله بنی هاشم در کربلا بوده است.
وی، تعهد استان مرکزی در مجموعه کمک های مردمی را به بازسازی عتبات عالیات 50 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: بیش از 85 درصد این تعهد محقق شده است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اضافه کرد: بیش از 50 درصد از این کمک ها، از سوی مردم موحد و مومن کلانشهر اراک انجام شده و بقیه توسط سایر شهروندان در شهرستان های تابعه استان پرداخت شده است.
نجفی بیان کرد: عملیات ساخت و نصب 640 ستون صحن حضرت زهرا (س) در شهر نجف اشرف با مشارکت خیران شهرستان محلات، پایان یافته است.
جانشین ستاد بازسازی عطبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: عملیات ساخت 400 ستون دیگر طبقات صحن حضرت زهرا (س) نیز در تعهد ستاد بازسازی عتباب عالیات استان مرکزی است که 80 ستون آن در استان مرکزی ساخته شده است.
نجفی با بیان اینکه سنگ همه این ستون ها با مشارکت یکی از صاحبان معادن سنگ محلات و خیران استان مرکزی تولید و به نجف اشرف ارسال شده است، اظهار کرد: هزینه هر یک از این ستون ها بیش از 100 میلیون ریال برآورد شده است.
وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در 2 بخش جمع آوری و جذب کمک های مردمی و امور فنی و مهندسی در عراق فعالیت می کند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اضافه کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی نه تنها در بازسازی و گسترش حرم های اهل بیت (ع) در عتبات عالیات نقش سازنده ای ایفا می کنند بلکه در عملیات طراحی، کنترل و اجرای طرح های ستاد استان های دیگر نیز نقش موثری دارند.
نجفی اظهار کرد: ساخت باب الراس حضرت عباس(ع)، ضریح مطهر ابراهیم مجاب و سقاخانه های کاظمین، سامرا، کربلا و نجف و تامین سنگ صحن حضرت زهرا (س) از جمله خدمات ستاد باسازی عتبات عالیات استان مرکزی است.
وی گفت: شماری از فعالان ساختمانی از قبیل جوشکار، بنا، معمار، کچکار، سنگ کار و برقکار از استان مرکزی به صورت داوطلبانه به عتبات عالیات اعزام شده اند و در شهر سامرا برای توسعه حرمین امامین عسگریین(ع) و صحن حضرت زهرا(س) در شهر نجف مشغول به کار هستند.
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال 1384، 2 سال پس از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، کار خود را آغاز کرد.
استان مرکزی در 150 طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.