محمد بهاروند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کنترل اشتغال اتباع خارجی به صورت مستمر در ستاد ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی انجام می شود و از فعالیت اتباع غیرمجاز جلوگیری می شود.
وی یادآوری کرد: هزار و 200 کارت کار در سال قبل در این شهرستان صادر شده که بیشترین فراوانی آن مربوط به اتباع افغانستان بوده است.
فرماندار ساوه گفت: اتباع خارجی مجاز که کارت آمایش و روادید دارند فقط زمانی می توانند در ساوه به کار اشتغال داشته باشند که در چارچوب مشاغل چهارگانه ای تعیین شده برای آنان شامل کوره پزی، معادن، دامداری و کشاورزی کارت ویژه دریافت کنند.
بهاروند افزود: با همکاری فرمانداری، اداره کار، ناجا و اتاق اصناف ساوه، گشت های ویژه در محیط های کارگاهی تشکیل شده و به طور مرتب وضعیت شغلی مجاز اتباع خارجی رصد می شود.
معاون استاندار مرکزی اظهار داشت: در صورت شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز در مشاغل این کارگران از کار برکنار و کارگر بومی جایگزین می شود.
بهاروند توضیح داد: کارفرمایانی که اقدام به به استفاده از اتباع غیرمجاز در کارگاه های خود کنند به ازای هر روز به کارگیری این کارگران غیرمجاز باید معادل پنج روز حقوق پایه کار جریمه پرداخت کنند.
وی گفت: 686 مورد گشت مقابله با اتباع غیرمجاز پارسال در شهرستان ساوه انجام شد و در مجموع برای کارفرمایانی که از این کارگران خارجی غیرمجاز و بدون کارت کار استفاده کرده بودند، یک میلیارد و 672 میلیون و 790 هزار ریال جریمه اعمال شد.
فرماندار ساوه در خصوص فعالیت کارگران افغانستانی در مشاغل ساختمانی افزود: این موضوع را با حساسیت پیگیری می شود و از مراجع کشوری درخواست شده که پروانه اشتغال برای کارگران خارجی ساوه صادر نشود.
بهاروند یادآور شد: در بخش اصناف نیز تاکید زیادی در مورد منع اشتغال اتباع خارجی وجود دارد و این مهم در مورد به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در کارگاه های صنعتی نیز صدق می کند.
پنج هزار تبعه مجاز خارجی در شهرستان ساوه زندگی می کنند.
ساوه، اراک و دلیجان سه منطقه تعیین شده مجاز برای اقامت اتباع خارجی هویت دار در استان مرکزی هستند.
شهرستان ساوه دومین قطب صنعتی و جمعیتی استان مرکزی پس از اراک است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.