محسن شانقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 412 هزار و 800 قطعه انواع ماهیان زینتی امسال از استان مرکزی به کشور های افغانستان و عراق صادر شده که میزات صادرات این آبزیان از استان در 2 ماه سال گذشته حدود 212 هزار و 324 قطعه بوده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی با این حجم صادرات ماهی زینتی در زمره استان های برتر در حوزه صادرات این محصولات به شمار می رود.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: 168 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ از ابتدای سال جاری تاکنون از استان مرکزی به ویتنام صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد رشد دارد.
شانقی گفت: در این مدت 24 هزار و 470 کیلوگرم مرغ منجمد به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 100 درصدی را تجربه کرده است.
وی ادامه داد: برای نخستین بار در سال جاری اولین محموله مرغ منجمد استان مرکزی به افغانستان صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: افزایش صادرات محصولات دامی و کشاورزی علاوه بر افزایش ارز آوری برای استان و کشور افزایش تولید و ایجاد اشتغال در واحدهای تولیدی استان را به همراه دارد.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.