به گزارش ایرنا، سید مهدی مقدسی پنجشنبه شب در آیین تجلیل از خیران و نخبگان بهزیستی استان مرکزی در سالن کوه نور اراک افزود: باید بسترهای لازم برای رشد معلولان ایجاد شود و پاسخگویی به نیازهای این قشر بیش از پیش مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی بیان کرد: پارسال مجلس شورای لایحه حمایت از معلولان را به تصویب رساند و با اصلاحاتی که در این لایحه صورت گرفته راه برای حمایت بیشتر از این قشر فراهم شده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه سعی شده مستمری افراد تحت پوشس نهادهای حمایتی افزایش یابد که این مهم در سال 96 اجرایی شد و منابع سال 97 اجرای این طرح نیز پیش بینی شده است.
مقدسی اظهار داشت: خیران تاکنون قدم های بلندی در حمایت از معلولان برداشته اند و امید است حرکت های خیر نیکوکاران روز به روز افزایش یابد.
معاون هماهنگی امور افتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: فعالیت های خیرخواهانه یک توفیق الهی است که نصیب هر فردی نمی شود.
سعید فرخی افزود: خیران باید قدر جایگاه خود را بدانند و در بخش های مختلف حضوری پررنگ داشته باشند.
وی بیان کرد: معلولیت محدودیت نیست و این قشر از توانمندی های بالایی برخوردارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: مسئولان وظیفه دارند همه تلاش خود را برای خدمت به اقشار مختلف جامعه از جمله معلولان به کار گیرند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکنند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی هم در این آیین گفت: معلولان توانمندی های زیادی در بخش های مختلف دارند.
زهرا امینی افزود: اشتغال مددجویان و تلاش برای افزایش توانمندی در معلولان و کاهش جمعیت هدف تحت حمایت از مهمترین برنامه های اولویت دار این نهاد است.
در پایان این آیین از توانجویان و خیران فعال در حوزه بهزیستی استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.
30 هزار معلول از خدمات مختلف اشتغالزایی، مسکن و حمایتی از اداره کل بهزیستی استان
مرکزی بهره مند هستند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.