مریم باقری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی خمین 82 هزار و 876 نفر است که تاکنون 64 هزار و 556 فقره کارت هوشمند صادر و تحویل متقاضیان شده است.
وی توضیح داد: مهلت ثبت نام صدور کارت ملی هوشمند تا پایان سال است اما از مشمولانی که تاکنون مراجعه نکرده اند درخواست می شود که از فرصت بهینه استفاده کنند و زودتر درخواست خود را ارائه دهند.
رئیس ثبت احوال خمین یادآور شد: متقاضیان ابتدا باید اقدام به ثبت نام در سامانه کنند و پس از آن برای مراحل تصویر نگاری و درج اثر انگشت به دفاتر اعلام شده مراجعه کنند و در مدت 20 روز پس از تکمیل مدارک نیز کارت هوشمند ملی به آدرس آنان ارسال می شود.
باقری اضافه کرد: کارت ملی هوشمند پایه ارائه خدمات متنوع در آینده است و باید هرچه سریعتر برای دریافت آن اقدام شود.
وی، کاهش سوء استفاده و کلاهبرداری را یکی از مزایای کارت هوشمند ملی دانست و گفت: شناسایی هویت، امضای دیجیتالی، کاربردهای بیمه ای، امور بانکی و انتخاباتی از مزایای کارت ملی هوشمند است و با دریافت آن در آینده، ارائه اسناد مختلف از جمله کارت های بانکی، شناسنامه و دفترچه بیمه و دیگر مدارک در جریان خدمات ضرورت ندارد.
رئیس ثبت احوال خمین ادامه داد: 2 مرکز ثبت احوال و اداره پست و سه دفتر پیشخوان دولتی، روزانه با ظرفیت 300 نفر، آماده ثبت نام برای صدور کارت هوشمند هستند.
شهرستان خمین دارای 105هزار نفر جمعیت در 2 شهر، 2 بخش و هفت دهستان است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.