مریم باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جمعیت واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند در این شهرستان 82 هزار و 870 نفر است که تاکنون درخواست صدور برای 55هزار و 933 فقره کارت دریافت، صادر و تحویل متقاضیان شد.
وی اظهارکرد: با استقبال از طرح کارت ملی هوشمند پیش بینی می شود تا نیمه اردیبهشت ماه سال آینده، 26 هزار و 900 نفر از جمعیت هدف باقی مانده این شهرستان کارت ملی هوشمند خود را دریافت کنند.
وی با تأکید براینکه مهلت ثبت ‌نام کارت ملی هوشمند تا پایان سال خواهد بود، اظهار کرد: سازمان ثبت‌ احوال کشور هیچ برنامه‌ ای برای تمدید این مهلت ندارد.
باقری بیان کرد: افرادی که اعتبار کارت ملی آنها تا قبل از 29 اسفند 96 و همچنین صدور آنها قبل از سال 89 است، باید به سرعت برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
رئیس ثبت احوال خمین اظهار کرد: متقاضیان ابتدا باید اقدام به ثبت نام در سامانه کنند و سپس برای انجام مراحل تصویر نگاری و درج اثر انگشت به دفاتر اعلام شده مراجعه داشته باشند و در مدت 20 روز پس از تکمیل مدارک نیز کارت هوشمند ملی به آدرس آنان ارسال می شود.
باقری اضافه کرد: کارت هوشمند در آینده می تواند خدمات متنوعی به دارندگان ارائه کند از جمله اینکه به عنوان کارت پول نیز مورد استفاده قرار گیرد.
وی، کاهش سوء استفاده و کلاهبرداری را یکی از مزایای کارت هوشمند ملی دانست و گفت: شناسایی هویت، امضای دیجیتالی، کاربردهای بیمه ای، بانکی و انتخاباتی از مزایای کارت ملی هوشمند است و با دریافت آن در آینده، ارائه اسناد مختلف از جمله کارت های بانکی، شناسنامه و دفترچه بیمه و دیگر مدارک در جریان خدمات ضرورت ندارد.
رئیس ثبت احوال خمین ادامه داد: 2 مرکز ثبت احوال و اداره پست و سه دفتر پیشخوان دولتی، روزانه با ظرفیت 300 نفر، آماده ثبت نام برای صدور کارت هوشمند هستند که روزانه در این مراکز حدود 200 نفر را ثبت نام می‌کنند.
شهرستان خمین دارای 105هزار نفر جمعیت است.
/3075/7277
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.