احمد طهرانی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خمین افزود: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و تکیه بر توان بخش غیردولتی رویکرد جدید دولت تدیبر و امید برای مقابله با معضل خنمان سوز اعتیاد است.
وی اظهارکرد: نقش دستگاه های فرهنگی در کنترل آسیب دیدگان اجتماعی به ویژه معتادان در شرایط پس از ترک، حیاتی است تا از بازگشت دوباره رهایافتگان به دامان اعتیاد جلوگیری شود.
طهرانی ادامه داد: جمع آوری معتادان متجاهر از معابر عمومی با استقبال مردم مواجه شده و باید از همه ظرفیت ها برای جمع آوری و تحویل آنها به مراکز ترک اعتیاد استفاده شود.
فرماندار خمین تاکید کرد: پرداخت یارانه به کمپ های ترک اعتیاد و نظارت بر فعالیت های آنها و گروه های معتادان گمنام یکی از عوامل مهم کاهش آسیبهای ناشی از اعتیاد است.
وی با اشاره به کاهش سن مصرف مواد مخدر در جامعه ادامه داد: مقابله با شیوع اعتیاد در جوانان باید به عنوان یکی از اولویت های جدی در دستور کار قرار گیرد.
رئیس اداره بهزیستی خمین نیز در این نشست گفت: سه کمپ ترک اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب دی آی سی با هدف درمان و کاهش مصرف مواد مخدر در این شهرستان فعال است.
اسماعیل خانجانی افزود: تغییر الگوی مصرف مواد مخدر و مصرف مواد صنعتی جدید، فرآِیند درمان را در کمپ های ترک اعتیاد با مشکل مواجه کرده است.
وی ادامه داد: به منظور ایجاد مرکز نگهداری معتادان متجاهر خمین در راستای اجرای ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر هنوز اعتباری ابلاغ نشده است.
رئیس بهزیستی خمین اظهار کرد: مشارکت خیران برای پرداخت هزینه نگهداری معتادان در کمپ های ترک اعتیاد بسیار ضروری است.
خانجانی گفت: سال گذشته 45 معتاد بهبود یافته از تسهیلات خود اشتغالی 150 میلیون ریالی در زمینه های کشاورزی و خدماتی برخوردار شدند.
وی برگزاری کارزار رسانه ای مواد صنعتی، آموزش های اجتماع محور، کارگاه های آموزشی پیشگیری از آسیب های مواد مخدر در راستای شناسایی و آگاه سازی خانواده ها در سطح شهرستان و مدارس را از اقدامات بهزیستی به منظور مبارزه با مواد مخدر بیان کرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد .
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.