دکتر سیروس سلمان نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 385 تن گوشت مرغ و 6 هزار و 400 تن پای مرغ غیر بهداشتی سال گذشته از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه طیور در این استان کشف و از چرخه انسانی خارج و به پودر گوشت تبدیل شد.
وی ادامه داد: هشت کشتارگاه طیور در استان مرکزی وجود دارد که 6 کشتارگاه فعال است و پنج کشتارگاه به کارگاه تبدیل ضایعات گوشتی به محصول پودر گوشت مجهز هستند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 270 تن گوشت قرمز نیز سال گذشته در این استان به علت غیر بهداشتی بودن از چرخه مصرف خارج شد که به دلیل مجهز نبودن کشتارگاه های سنتی دام استان به کارگاه های تولید پودر گوشت معدوم شد.
دکتر سلمان نژاد نبود کشتارگاه صنعتی در استان مرکزی را یکی از مشکلات استان عنوان کرد و افزود: 15 کشتارگاه دام سنتی در این استان وجود دارد که نبودن کارگاه تولید پودر گوشت در این واحدها موحب شده است که مواد خام دامی غیر بهداشتی در استان معدوم شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.