سجاد قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 191 تن از این میزان در کشتارگاههای طیور، 11تن و 593 کیلوگرم توسط بازرسان شبکه از مراکز عرضه و چهار هزار و 963 کیلوگرم در کشتارگاه دام این شهرستان کشف و از چرخه مصرف خارج شدند.
وی ادامه داد: مواد خام دامی تاریخ گذشته شامل گوشت مرغ، خمیر مرغ، دل، جگر، گردن و بال مرغ، ماهی و گوشت قرمز بود که به روش بهداشتی معدوم سازی شد.
رئیس شبکه دامپزشکی دلیجان افزود: پارسال 2 هزار و 560 مورد بازدید توسط بازرسان این شبکه از مراکز تهیه و فروش مواد خام دامی و غذایی انجام شد.
قاسمی بیان کرد: در طرح ویژه تشدید نظارت بر فراورده های خام دامی نوروزی از 15 اسفند پارسال تا 15 فروردین ماه سال جاری نیز 250 مورد بازید از مراکز تهیه و فروش مواد غذایی ثبت شد.
وی گفت: در این مدت نیز بیش از 500 کیلوگرم مواد خام دامی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.
وی یادآور شد، روزانه 20 حدود هزار قطعه مرغ در کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان کشتار و با بسته بندی مناسب روانه بازار داخلی و خارجی می شود.
قاسمی افزود: کشتارگاه دلیجان، علاوه بر کشتار مرغ مرغداری های این شهرستان، مرغ سایر نقاط استان مرکزی و استان های همجوار را نیز کشتار می کند.
دلیجان از توابع استان مرکزی دارای 2 مجموعه سردخانه، 30 قصابی، 40 عامل مرغ فروشی، 2کشتارگاه دام و 2 کشتارگاه طیور، سه مرکز عرضه تخم مرغ و 2 مرکز قطعه بندی و بسته بندی مرغ است.
7277/3075/خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.