به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دکتر سیروس سلمان نژاد افزود: در سال جاری هشت هزار و 795 تن گوشت قرمز از 162 هزار و 604 راس دام سبک و سنگین با نظارت این اداره کل در کشتارگاه های دام این استان تولید شده است.
وی ادامه داد: 872 راس لاشه دام سبک و سنگین از کل دام های کشتار شده به دلیل وجود بیماری های انگلی، لاغری و پرخونی ضبط و معدوم سازی شده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: در این مدت 18 میلیون و 256 هزار و 762 قطعه طیور با نظارت این اداره کل در کشتارگاه های طیور این استان کشتار شده که از این میزان 42 هزار و 479 تن گوشت سفید تولید شده است.
دکتر سلمان نژاد افزود:از این تعداد 306 هزار و 452 قطعه لاشه طیور غیر قابل مصرف تشخیص و توسط بازرسان این اداره کل از چرخه مصرف خارج شد.
وی ادامه داد: 67 هزار و 354 مورد بازرسی در این مدت از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 در صد افزایش داشته است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: یک هزار و 380 نمونه برداری در بازدید از مراکز تحت نظارت از فرآورده های خام دامی توسط بازرسان دامپزشکی استان مرکزی انجام و 28 هزار و 208 کیلو گرم فرآورده های خام دامی در این بازدید ها از واحدها تولید و عرضه محصولات خام دامی ضبط و معدوم شد.
دکتر سلمان نزاد افزود: در جریان این بازدیدها 125 واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی 1512 به اداره کل دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/دریافت کننده: مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.