این مطلب حاکیست: گوشت قرمز به سبب جایگاهی که در سبک زندگی و سبد غذای ایرانی‌ها دارد، بسیار حائز اهمیت است، با اینکه در سالهای اخیر عدم تناسب درآمد جامعه کارگری با رشد قیمتها باعث کاهش سهم این ماده غذایی در سبد غذای خانواده‌ها شده، اما همچنان به‌عنوان یک ماده غذایی پرطرفدار در میان ایرانیان به شمار می‌ آید.
این روزنامه در ادامه نوشت: همواره در فصول سرد سال به دلیل کاهش عرضه دام سبک در میادین دام و کشتارگاه‌ ها قیمت گوشت کمی افزایش می‌یابد، در واقع تعادل عرضه و تقاضا برهم‌ خورده و شاهد افزایش قیمت این ماده غذایی در بازار هستیم، اما چندی است که در بازار سخن از افزایش غیرمنطقی گوشت قرمز به گوش می ‌رسد، بازار داغ این خبر از پایتخت آغاز شد و امروز در اصفهان نیز شنیده می ‌شود.
این روزنامه در ادامه این مطلب به نقل از رضا انصاری رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان نوشت: در حال حاضر قیمت گوشت گوساله مخلوط مرغوب 32 هزار تومان، گوشت ران 35 هزار تومان، گوشت گوسفندی با دمبه 36 هزار تومان و گوشت گوسفندی بی دمبه 38 هزارتومان است و هر واحد صنفی که از این قیمت ‌ها عدول کند، متخلف شناخته‌ شده و با آن برخورد می‌ شود.
ادامه این گزارش به نقل از وی حاکیست: با وجود اینکه جهاد کشاورزی اعلام کرده در زمینه تأمین گوشت گوسفندی و دام سبک در کشور مشکلی وجود ندارد، اما عرضه دام سبک در شهرستان هایی که اغلب گوشت اصفهان از آنجا تأمین می ‌شود، کافی نیست. ادعای جهاد کشاورزی و آنچه در بازار مشاهده می‌شود حاکی از فعالیت سوداگران برای به جیب زدن سودهای میلیاردی است. ما از مسئولان می‌ خواهیم با مدیریت بازار و وارد کردن دامهای سبک به میدانهای دام بازار سیاه و سوداگرانه این ماده غذایی پرمصرف را به صفر برسانند. برخی از سودجویان در این بازار و با جوسازی رسانه‌ ای سعی دارند با عدم عرضه دام، قیمت آن را بالا ببرند.
وی در پاسخ به این پرسش که اقدام اتحادیه برای تثبیت قیمت بازار و مبارزه با سودجویان چه بوده است؟ به روزنامه نسل فردا گفت: برای کنترل روانی بازار ما نیازمند کمک رسانه‌ها و عدم دامن زدن به بازار سودجویان هستیم. نظارت‌های اتحادیه و بازرسان اتاق اصناف و بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان به طرز قابل ‌توجهی افزایش یافته، به طور قطع افزایش قیمت دلار، صادرات این ماده غذایی را برای افراد وسوسه ‌انگیزتر کرده و در این میان نقش دلالان و واسطه‌ ها بسیار پررنگ است.
این روزنامه در ادامه به نقل از رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان اضافه کرد: مسئولان در وزارت جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی در کنار تشکل های صنفی به این مسئله ورود کرده اند و اجازه نخواهند داد در وضعیت سخت معیشت مردم، فشار اقتصادی مضاعفی بر مردم تحمیل شود. از سوی دیگر 70 درصد نیاز دام سبک اصفهان در شهرستان های اطراف تأمین می‌ شود، همچنین در تأمین نیاز گوشت دام سنگین بی ‌نیاز هستیم. این موضوع خود به افزایش هزینه تمام شده گوشت گوسفندی دامن می‌ زند، گوشت گوسفندی در غذا کمی آب ‌شده و حجمش کاهش می‌ یابد؛ این موضوع در حالیست که گوشت گوساله علاوه بر کیفیت مطلوب ‌تر ازنظر حجمی نیز در هنگام پخت آب نمی‌ شود.
ادامه این مطلب به نقل از انصاری حاکیست: واحدهای صنفی پروانه دار این اتحادیه اغلب افراد مؤمن و خداشناسی هستند، ارتباط نزدیک با مردم و دیدن عدم توانایی خرید برخی از همشهریان عزیزمان آنها را به ‌شدت آزار می ‌دهد، لذا برخی از آن‌ ها سود خود را به حداقل رسانده‌ اند تا تعداد بیشتری از مردم بتوانند برای خانواده‌ها خود گوشت تهیه کنند، ما از مردم می ‌خواهیم تنها از واحدهای پروانه ‌دار گوشت مورد نیاز خود را تهیه کنند تا در صورت بروز هرگونه تخلف امکان برخورد با آنان وجود داشته باشد.
گ / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.