محمدرضا بیدهندی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در اراک افزود: پارسال هفت هزار نفر در این استان بازنشسته شدند که تعداد این افراد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، هفت و 42 صدم درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان به مستمری بگیران استان مرکزی با بازنشستگی این افراد از چهار و 81 صدم درصد در سال 95 به چهار و پنج دهم درصد در سال گذشته کاهش یافته است که این مهم نشان از کاهش نرخ وابستگی به زیان بیمه شدگان است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: وجود هر هفت بیمه شده مابه ازای یک مستمری بگیر نرخ مناسب و ایده آل بازنشستگی در کشور است و کاهش این نرخ مشکلاتی را برای این صندوق در سال های آینده به همراه دارد که نیاز است تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مشکل برای این صندوق توسط دولت و مجلس اندیشیده شود.
بیدهندی ادامه داد: اکنون 67 هزار مستمری بگیر در استان مرکزی وجود دارد که یک سوم این افراد از طریق بازنشستگی ها پیش از موعد بازنشسته شده اند.
وی یاد آور شد: سال گذشته 299 هزار و 282 نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی بهره مند شدند که تعداد این افراد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 48 صدم درصد افزایش یافته است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: 23 هزار و 649 کارگاه فعال سال 95 تحت پوشش بیمه این صندوق قرار داشتند که تعداد این کارگاه ها با افزایش سه و 54 درصدی به 24 هزار و 486 کارگاه در سال گذشته رسیده است.
بیدهندی ادامه داد: رشد کارگاه های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی با توجه به تحولات صورت گرفته در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی در حوزه کارگاه های کوچک بوده است.
وی افزود: اکنون 80 درصد لیست حق بیمه کارگاه های استان مرکزی به صورت الکترونیکی پرداخت و بیش از 90 درصد حق بیمه ها به صورت اینترنتی از افراد اخذ می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: با اقدام های انجام با همکاری مدیریت درمان، اکنون تمامی خدمات درمانی در مراکز ملکی این صندوق به صورت الکترونیکی به بیمه شدگان ارائه می شود.
بیدهندی با یادآوری آغاز صدور پرونده الکترونیک به صورت نمونه از سال 95 در استان مرکزی افزود: سال گذشته این طرح در شعبه های گروه های 2، سه، چهار و پنج استان نیز انجام شد.
وی ادامه داد: با آغاز طرح الکترونیکی در شعب استان مرکزی تمامی پرونده های بیمه شدگان این اداره کل سال گدشته الکترونیکی شد و امسال نیز این طرح در حوزه مستمری بگیران و بازنشستگان استان نیز اجرا می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: این اداره کل اکنون 6 تا هفت هزار میلیارد ریال از واحدهای مختلف استان طلب دارد که بیشتر این طلب مربوط به بخش صنعت استان است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت در این استان وجود دارد که 965 هزار نفر آنان از خدمات بیمه ای صندوق تامین اجتماعی بهره مند می شوند.
دکتر ثریا پازوکی افزود: تامین اجتماعی استان مرکزی از طریق هفت مرکز درمانی از جمله سه بیمارستان ملکی در شهرستان های اراک، شازند، ساوه ، محلات و دلیجان خدمات درمانی به صورت رایگان به بیمه شدگان ارائه می کند.
وی ادامه داد: برای ارائه خدمات هرچه بهتر درمانی به بیمه شدگان استان مرکزی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان تفرش با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال بازسازی و عملیات اجرایی درمانگاه زرندیه نیز با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال آغاز شده است.
297 هزار و 806 نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که با احتساب افراد تبعی شمار بیمه شدگان این استان به 773 هزار و 343 نفر می رسد.
خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان مرکزی از طریق سه واحد بیمارستانی در اراک، ساوه و شازند و هفت درمانگاه فعال انجام می شود.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.