حجت الاسلام سید محمدباقر نجفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص شعار سال 97 اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید در دیگر کشورها از اقتصاد و تولید داخلی حمایت کنند به گونه ای که به عنوان مثال سفارت ما در عراق سفارت تولید کنندگان ایرانی نیز باشد.
او تاکید کرد که اگر بخواهیم در کشور اشتغال داشته باشیم باید به سمت تولید و نیز مصرف کالاهای ایرانی گام برداریم و علاوه بر بازارهای داخلی به فکر به دست آوردن بازارهای خارجی نیز باشیم.
نجفی در ادامه با تاکید بر الگو بودن مسئولان حکومتی برای مردم بیان داشت: اگر بخواهیم مردم کالای ایرانی مصرف کنند در مرحله اول این مسئولان هستند که باید به عنوان مثال از پوشاک یا خودرو ایرانی استفاده کنند.
این استاد اقتصاد ادامه داد که برای حمایت از کالای داخلی باید دولت حمایت یارانه ای از صنایع داشته باشد همانگونه که اروپا، چین و آمریکا نیز این حمایت ها را دارند به عنوان نمونه در اروپا به هر دامدار به ازای هر گاو روزی 2 دلار یارانه می دهند و آمریکا نیز گندم تولیدی را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر رعایت حقوق مصرف کنندگان در کنار حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد و افزود : دولت و مجلس با وضع قوانین و مقرراتی باید تولیدکنندگان داخلی را ملزم کنند تا مرتب استانداردهایشان را بهبود ببخشند و به سطح استانداردهای جهانی نزدیک کنند.
نجفی، مقابله با قاچاق کالا را شرط اساسی حمایت از تولید داخلی عنوان کرد و گفت: همانگونه که در شیوع بیماری در کشور دستگاه بهداشت ما باید پاسخگو باشد؛ در خصوص قاچاق گسترده کالا به داخل کشور نیز افرادی باید پاسخگو باشند.
به گفته او، صنعت پوشاک و نساجی ما پتانسیل ارزش آفرینی و ایجاد اشتغال خوبی را دارد که متاسفانه این صنعت به دلیل قاچاق نتوانسته است رشد مناسبی داشته باشد.
مقام معظم رهبری سال 97 را سال 'حمایت از کالای ایرانی' نام گذاری کردند.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.