به گزارش ایرنا، میزگرد «احیای بافت تاریخی مرکز استان سمنان، توسعه صنعت گردشگری» با حضور مسوولان و کارشناسان حوزه های عمرانی و فرهنگی شهرستان سمنان در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سمنان برگزار شد.
در این میزگرد مهدی صمیمیان معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری، حمیدرضا دوست محمدی رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان، محمد زحمتکش عضو شورای اسلامی شهر، سعید حسینی رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، محمودرضا دارائی مدیر امور گردشگری شهرداری سمنان و حسین صدر ناصری پژوهشگر حوزه عمرانی و شهری حضور داشتند.
حاضران در میزگرد «احیای بافت تاریخی مرکز استان سمنان، توسعه صنعت گردشگری» با تاکید بر لزوم همکاری و همدلی دستگاه های اجرایی و مردم در این هدفگذاری، نقش فرهنگ سازی برای نوسازی بافت تاریخی و پذیرش گردشگر را با تکیه بر داشته های فرهنگ بومی اجتناب ناپذیر دانستند و بر هماهنگی بیشتر برنامه های بازسازی شهری با تکیه بر توسعه صنعت گردشگری، به منظور جلوگیری از هرگونه موازی کاری در این زمینه تاکید کردند.
حدود 30 درصد از بافت تاریخی استان سمنان در مرکز این استان واقع شده و بر اساس آمار، شهر سمنان بزرگترین بافت تاریخی استان را داراست، یکی ازمشکلات اساسی در احیای بافت تاریخی و فرسوده سمنان، بی رغبتی ساکنان در بافت برای دریافت تسهیلات به منظو بازسازی این بخش از شهر است.
در سال گذشته بیش از هشت میلیارد ریال معادل چهاردرصد از اعتبارات مرکز استان سمنان، صرف احیا و بازسازی بافت فرسوده شد.
گزارش تکمیلی این میزگرد در روزهای آینده در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و حساب شبکه های اجتماعی این رسانه ملی منتشرمی‌شود.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.