محمدرضا شایسته جو روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توانمندسازی این افراد از مزایای معیشت خارج شدند اما، خدمات دیگر شامل بیمه درمان، کمک هزینه تحصیل و درمان به آنان ارائه می شود.
وی، توانمندی و اشتغال، دریافت کمک از سایر بخش‌ها و برخورداری از حمایت نهادها، بازگشت سرپرست زندانی، اشتغال به کار اعضای خانوار و بهره‌مندی از مزایای طرح اکرام را از دلایل خروج این مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی عنوان کرد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: 914 نفر از این تعداد با دریافت تسهیلات اشتغالزایی، یک هزار و 42 نفر بر اثر فوت، 176 زن سرپرست خانوار با ازدواج مجدد، 162 زندانی آزاد شده، 228 نفر دریافت کمک از سازمان تامین اجتماعی و بیمه عشایری، 39 نفر دریافت دیه، 65 نفر با کمک بیماری های بهبود یافته از گردونه حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خارج شدند.
شایسته جو افزود: براساس بند ب ماده 39 برنامه پنج‌ ساله پنجم و ششم توسعه، نهادهای حمایتی باید با اجرای برنامه‌های حمایتی و مهارتی، سالانه 10 درصد از خانوارهای توانمند شده را به‌ استثنای سالمندان و معلولان ذهنی از پوشش حمایتی خارج کنند.
وی اظهار کرد: 2 هزار و 160 نفر در قالب یک هزار و 200 خانواده اکنون پشت نوبت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی قرار دارند.
44 هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند که 22 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار هستند.
6991/ 6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.