سید حسن حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 2 هزار اثر تاریخی و فرهنگی شناخته شده در استان مرکزی وجود دارد که از دی ماه پارسال با برنامه هدفمند تلاش شده این استان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری و کانون های جذب توریست معرفی شود.
وی ادامه داد: در موج اول سفرهای نوروزی که از 27 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده، پذیرش گردشگر در اماکن تاریخی و طبیعی این استان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 10 درصد رشد داشته است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: سه هزار و 217 نفر از گردشگران در این مدت از موزه ها و یادمان های فرهنگی بازدید کردند و بقیه نیز در جاذبه های تاریخی، طبیعی و بازارچه های صنایع دستی استان مرکزی حضور یافتند.
وی گفت: در جریان تعطیلات نوروزی امسال تاکنون بیش از 268 هزار گردشگر در نقاط مختلف استان مرکزی اقامت داشتند و تلاش ستاد خدمات سفر برای ماندگاری مسافران در استان بوده است.
حسینی بیان کرد: در این مدت 170 مورد بازرسی از اماکن و جاذبه های تاریخی و طبیعی، هتل ها و میهمانسراها استان مرکزی در قالب طرح نوروزی انجام شده که تخلفی در کیفیت ارائه خدمات مشاهده نشده است.
وی بیان کرد: ظرفیت اسکان 30 هزار مسافر نوروزی در تاسیسات اقامتی استان شامل 14هتل، پنج مهمانپذیر، 14 اقامتگاه بوم گردی، 71 واحد استیجاری و 62 مدرسه در نقاط مختلف این استان وجود دارد.
مجموعه بازار تاریخی اراک، حمام و موزه چهارفصل، مسجد جامع و مسجد سرخ ساوه، آتشکده آتشکوه محلات، بافت تاریخی شهر نراق، غاز نخجیر، مسجد شش ناو تفرش، سراب عباس آباد شازند،بیت تاریخی امام خمینی( ره )، قلعه سالار محتشم خمین، موزه مردم شناسی آشتیان و سنگ نگاره های تیمره خمین از جمله جاذبه های دیدنی استان مرکزی است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران واقع شده است.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
ستاد خدمات سفر استان مرکزی با 10 کمیته تخصصی به شهروندان و مسافران نورزی خدمات رسانی می کند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.