قنبر موسی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خانواده ها به دلیل توانمندی و اشتغال، دریافت کمک از سایر بخش‌ها و برخورداری از حمایت نهادها، بازگشت سرپرست زندانی،اشتغال به کار اعضای خانوار و بهره‌مندی از مزایای طرح اکرام از چرخه حمایتی خارج شدند.
وی اظهار کرد: براساس بند ب ماده 39 برنامه پنج‌ ساله پنجم و ششم توسعه، نهادهای حمایتی باید با اجرای برنامه‌های حمایتی و مهارتی، سالانه 10 درصد از خانوارهای توانمند شده را به‌ استثنای سالمندان و معلولان ذهنی از پوشش حمایتی خارج کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: توانمندسازی جامعه هدف در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در رویکرد جدید خدمت رسانی به محرومان و اقشار آسیب پذیر از اهمیت و جایگاه ویژه ای در برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارد.
موسی نژاد، با یادآوری اینکه ورود و خروج مددجویان به چرخه خدمات حمایتی در طول سال انجام می‌شود، افزود: این نهاد حمایتی با بهره‌گیری از تجربیات و طبق اسناد بالادستی همچون برنامه توسعه ششم و نیز اساسنامه کمیته امداد در سه حوزه توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش، توسعه مشارکت‌های مردمی و چابک سازی ساختار سازمانی عمل می‌کند.
وی اظهار کرد: هدف اصلی کمیته امداد کارآفرینی، اشتغال و خودکفایی است و این نهاد حمایتی افراد را توانمند و تبدیل به کارآفرین می‌کند و این نهاد حمایتی مکانی برای تحت پوشش ماندن دائم نیست و در واقع نوعی اورژانس اجتماعی محسوب می شود.
44 هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند که 22 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار هستند.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.