به گزارش ایرنا، سید علی آقا زاده روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان خنداب افزود: 70 درصد از شهرهای استان مرکزی کمتر از 10هزار نفر جمعیت دارند و این اعتبار مشمول شهرستان های استان مرکزی می شود.
وی اظهار کرد: شهرستان خنداب نمی تواند از این میزان تسهیلات ویژه اشتغال پایدار روستایی برای توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی استفاده مطلوب را داشته باشد.
استاندار استان مرکزی گفت: نقاط مختلف کشور با پدیده خشکسالی دست و پنجه نرم می کند اما، استفاده از روش های نوین آبیاری ابزار علمی در کشاورزی به استفاده بهینه مصرف آب کمک می کند.
آقازاده افزود: تولید صیفی و محصولات کشاورزی باید از روش های سنتی و آب بر فاصله گرفته و له صورت گلخانه ای کشت شود تا مدیریت مصرف آب در این حوزه بیش از پیش اعمال شود.
وی با بیان اینکه باید یک میلیارد ریال از محل عوارض ناشی از جرائم رانندگی به شهرستان کمک شود، بیان کرد: پیگیری توسعه حمل و نقل درون شهری خنداب از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است که با پیگیری مسئولان انجام خواهد شد.
استاندار استان مرکزی اضافه کرد: تکمیل مجتمع فرهنگی خنداب، توسعه محورهای این شهرستان و بهره گیری از روش های نوین آبیاری باید از سوی مسئولان استانی و شهرستان خنداب مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: خنداب درحال گذار توسعه است و باید با فراهم شدن امکانات این خطه به جای مهاجرت فرستی، مهاچرپذیر شود.
آقا زاده گفت: شهرستان خنداب علاوه بر ظرفیت های کشاورزی و باغداری ظرفیت بسیار ارزشمندی در بخش گردشگری دارد که با زمینه بهره برداری از این ظرفیت از سوی مسئولان ذیربط فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود وجود کارخانه آب سنگین را در خنداب به عنوان صنعت هسته ای صلح آمیز افتخار این خطه عنوان کرد و گفت: این تاسیسات باید حقوق قانونی شهرداری و مردم این شهرستان را در اسرع وقت پرداخت کند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود وجود ظرفیت های ارزشمند کشاورزی در خنداب به ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در این شهرستان آنچنان که باید توجه نشده و این نقیصه در زنجیره تولید و فرآوری محصولات کشاورزی خنداب باید با همت مسئولان برطرف شود.
سیدمهدی مقدسی افزود: سال گذشته پنج هزارتن محصول کشمش در این شهرستان تولید شد اما امسال به علت سرمازدگی باغات انگور به شدت آسیب دیده و تولید کشمش با مشکلاتی همراه است.
وی اظهار کرد: حوزه کشاورزی شهرستان خنداب به توجه ویژه نیاز دارد و تجهیز مزارع به آبیاری نوین اولویتی ضروری است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان افزود: احیای قنوات و توسعه صنایع تبدیلی از نیازهای اصلی خنداب است و انتظار می رود مدیریت ارشد استان و دستگاه های متولی نگاه ویژه ای به این مهم داشته باشند.
مقدسی در ادامه افزود: با رایزنی ها و نشست های مختلفی که با مسئولان برق منطقه ای باختر و شرکت توزیع برق استان انجام شده موانع پیش روی پست برق ۶۳ کیلو ولت جاورسیان به زودی رفع می شود.
وی گفت: توسعه فضای ورزشی و فرهنگی، تقویت حمل و نقل درون و برون شهری در روستاها و مرکز شهرستان از دیگر خواسته های مطرح شده توسط نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از استاندار مرکزی بود.
فرماندار شهرستان خنداب نیز در این نشست گفت: با راه اندازی بیمارستان مهر خنداب هشت پزشک این مجموعه به ۲۴ نفر افزایش یافته و هفت پزشک متخصص نیز خدمات درمانی ارائه می کنند.
حمید غیاثی افزود: شانه سازی برخی محورهای خنداب، شروع عملیات اجرایی سالن ورزشی بانوان، مقاوم سازی ۳۹ کلاس درس مدارس خنداب، هماهنگی مدیریت آب، برگزاری کنکور سراسری بعد از ۳۸ سال برای اولین بار، راه اندازی حمل و نقل درون شهر، استقرار برخی ادارات، صدور یک هزار و سند مالکیت و پیگیری پرداخت یارانه محصولات کشاورزی از اهم اقدامات انجام شده در سالهای اخیر در خنداب بوده است.
وی، طرح های در دست اقدام این شهرستان را شامل، هوشمند سازی مدارس به تعداد ۱۰۰ کلاس درس، تکمیل ساخت سالن ورزشی دهچال، تخصیص زمین چمن سالن ورزشی خنداب همدلی و جاورسیان، تخصیص و تکمیل مجتمع فرهنگی و اجرای طرح هادی روستایی عنوان کرد.
غیاثی، اختصاص اعتبار برای تنها استخر شناس شهرستان، حمایت از استقرار صنایع، ساماندهی چاههای غیرمجاز، تعریض محور خنداب - پلدواب، ارتقا سیستم مخابرات و پرداخت یارانه کشمش را از مهمترین مطالبات مردم خنداب عنوان کرد.
استاندار استان مرکزی در بدو ورود به شهرستان خنداب از خانواده شهید مسعود مرادی در روستای دهسد خنداب دیدار کرد.
بازدید از روند ساخت سیلوی گندم خنداب در زمینی به وسعت 10 هزار متر مربع و با ظرفیت 12 هزار و 500 تن و با سرمایه 40میلیارد ریالی و حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی بسته بندی کشمش روستای دهسد خنداب با سرمایه آورده 27 میلیارد ریال با زمینه اشتغال 17 نفر و بازدید از بخش های مختلف بیمارستان مهر خنداب از دیگر برنامه های استاندار مرکزی در سفر یک روزه به این شهرستان بود.
خنداب با جمعیت 58 هزار و 262 نفر 90 کیلومتری غرب اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است و با توجه به ظرفیت های خاص منطقه یکی از قطب های کشاورزی و گردشگری طبیعی استان مرکزی به شمار می رود.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***6991/ معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.