به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده عصر یکشنبه در ششمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی، افزود: 45 درصد از این تسهیلات اشتغالزا در بخش کشاورزی و صنایع وابسته، 10 درصد در صنعت، 15 درصد در فناوری اطلاعات، 10 درصد در صنایع دستی و گردشگری و 10 درصد در سرمایه درگردش در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار از جمله طرح های مهم دولت تدبیر امید است که در حوزه رفع بیکاری شهرهای کوچک و روستاها با سیاست پرداخت تسهیلات دنبال می شود.
استاندار استان مرکزی گفت: 15 درصد از تسهیلات اشتغالزای روستایی به صورت امانی در اختیار کارگروه تخصصی اشتغال استان قرار می گیرد تا به عنوان مشوق حمایتی به واحدهای فعال در جذب منابع پرداخت شود.
آقازاده افزود: دستگاهای اجرایی استان با مدیریت و جدیت باید مراحل هزینه کرد این تسهیلات را رصد کنند تا منابع پرداختی در حوزه اشتغالزایی محقق شود و آثار آن در مهار بیکاری در بخش های روستایی مشهود باشد.
وی اظهار کرد: راهبری منابع مالی و اعطای تسهیلات در حوزه اشتغالزایی نیازمند مدیریت اثربخش است چرا که مواردی هدررفت این سرمایه ها در گذشته وجود داشته است و نباید اجازه داد که این واقع تلخ تکرار شود و هیچ کوتاهی در این زمینه قابل پذیرش نیست.
استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اجرای قانون اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران در استان تکلیف است و تمامی دستگاه ها باید مفاد این قانون را عملیاتی کنند.
آقازاده اظهار کرد: خانواده معظم شهدا جایگاه ارزشمندی در جامعه دارند و با توجه به قوانین باید مشکلات اشتغال این طیف در جامعه برطرف شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تسهیلات اشتغالزایی که امسال به استان اختصاص یافته به منظور ایجاد سه هزار و 500 شغل پایدار در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر در استان مرکزی است.
مسعود آبایی افزود: در فرآیند اعطای این تسهیلات دستگاه های متولی باید فراخوان 2 ماهه ای را برای ارائه و جذب طرح های اشتغالزای متقاضیان اعلام کنند.
وی اظهار کرد: این تسهیلات در 2 بخش خویش فرمایی و کارفرمایی به متقاضیان دارای شرایط پرداخت می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز در این نشست گفت: یک هزار و 364 فرزندان شهید و ایثارگران این استان نیاز به شغل دارند که اسامی آنان در سامانه بنیاد ثبت شده است.
محمد صادق دوخایی افزود: یک هزار و 226 نفر از این مشمولان را فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا و 138 نفررا فرزند شهدا شامل می شوند.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای یک میلیون و 413 هزار نفر جمعیت است که دارای یک هزار و 648 روستا است.
درحال حاضر یک هزار و 210 روستای استان مرکزی دارای سکنه است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.