اکبر میرشکار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که اشتغالزایی مهم ترین شاخص اقتصاد مقاومتی است، افزود: خانواده های تحت پوشش با وام خوداشتغالی که دریافت می کنند می توانند مشغول به کار و با استفاده از درآمد حاصل شده از چرخه فقر خارج شوند.
وی بیان کرد: در سال جاری بانک مرکری 285 میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات مربوط به خوداشتغالی ویژه مددجویان استان قم مصوب نموده که سرانه هر وام 200 میلیون ریال وام قرض الحسنه برای یک هزار و 539 تن است.
وی اضافه کرد: در همین راستا یک هزار و 500 تن با تسهیلات 265 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده اند و تاکنون 504 تن(33 درصد متقاضیان) به مبلغ 86میلیارد موفق به اخذ تسهیلات خود شده اند.
میرشکار تصریح کرد: با وجود پیگیری ها و جلسات مستمر و مراجعه شخصی به بانک های عامل، بانک ها همکاری لازم را ندارند و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال این کار مشکل تر می شود.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، استان قم در شناسایی، جذب، مهارت آموزی و معرفی علاقه مندان اشتغال به بانک رتبه یک را در کشور کسب کرده است، در حالی که در پرداخت تسهیلات رتبه 25 کشوری را دارد.
وی با بیان این که امسال کمیته امداد جهش خوبی در زمینه توانمندسازی خانواده ها داشته است، افزود: در مهر ماه سال گذشته، 17 هزار و 289 خانوار مستمری بگیر کمیته امداد قم بوده اند که 10 میلیارد ریال در ماه مستمری دریافت می کردند، در حالی که در آذرماه امسال این تعداد به 15 هزار و 396 خانوار کاهش یافته و میزان مستمری نیز هشت میلیارد و 900 میلیون ریال شده است.
میرشکار گفت: خانواده های تحت پوشش با استفاده از وام های خوداشتغالی بیش از 10 کارگاه خیاطی که 80 تن را مشغول به کار کرده، راه اندازی نموده اند و در همین راستا یک کارگاه تولید کفش برای آقایان راه اندازی شده است.
وی افزود: زمانی که خانواده ها اطمینان می کنند که از طریق دریافت تسهیلات و اشتغال، درآمد مناسبی برایشان حاصل می شود، با کمیته امداد همکاری می نمایند و پس از گذشت مدتی می توانند با درآمد حاصل شده از زیر چتر حمایتی کمیته خارج شوند.
وی اضافه کرد: امسال هشت هزار تن با همکاری سازمان فنی و حرفه ای زیر پوشش کلاس های رایگان مهارت آموزی این نهاد قرار گرفته اند که دوره های آموزشی 2 هزار و 100 تن تکمیل شده و گواهی لازم را دریافت نموده اند.
مدیرکل کمیته امداد قم با بیان این که عمده افراد زیر پوشش کمیته امداد در مناطق روستایی سالمندان بالای 70 سال هستند، گفت: برای جوانان روستایی تحت پوشش که در سن فعالیت قرار دارند، طرح های دامپروری و کشاورزی با همکاری دهیاران و بخشداران اجرا شده است.
مجموع افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قم 35 هزار و 223 تن، از جمله سه هزار و 634 دانش آموز، 770 تن دانشجو، سه هزار و 469 تن زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال و یک هزار و 240 تن نیز افراد دارای بیماری صعب العلاج می باشند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.