به گزارش ایرنا، یوسف عرفانی نسب روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از طرح های آبرسانی خمین با حضور استاندار مرکزی، در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها در هشت شهرستان و 27 روستا با اعتبار 80 میلیارد ریال اجرا شده است.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، هفت هزار و 532 نفر از جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح های آبرسانی به روستاهای استان یک حلقه چاه به عمق 175 متر حفاری و از سه رشته چشمه و قنات استفاده شده است و علاوه برآن پنج ایستگاه پمپاژ و 9 مخزن ذخیره آب نیز به حجم یک هزار و 250 متر مکعب احداث شده است.
عرفانی نسب افزود: برای آبرسانی به این روستاها 34 هزار و 100 متر خطوط انتقال، 85 هزار و 600 متر شبکه توزیع آب، سه هزار و 400 متر خطوط انتقال برق، یک هزار و 168 متر مربع حریم و فنس ایجاد و 2 هزار و 21 فقره انشعاب جدید نصب شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی توضیح داد: از این طرح های آبرسانی سه طرح در روستاهای خلیل آباد، پشتکوه و سوک قزقان خمین امروز به بهره برداری رسید.
عرفانی نسب ادامه داد: برای اجرا و تکمیل این طرح ها در مجموع هفت میلیارد و 350 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است و با بهره برداری از آن ها 756 خانوار روستای یاز اب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
وی اظهارکرد: برای آبرسانی به این روستاها در خمین 2 مخزن به حجم هریک 200 متر مکعب، اجرای خطوط پمپاژ و انتقال آب به طول هفت هزار و 700 متر و خطوط شبکه توزیع آب به طول سه هزار و 200 متر اجرا شده و 332 انشعاب آب نیز نصب شد.
مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب روستایی استان مرکزی از آغاز عملیات اجرایی طرح خط انتقال مجتمع خراوند و امامزاده یوجان در خمین نیز خبر داد و افزود: روستاهای بهره مند از این طرح ها پنج روستا دارای 740 خانوار است.
عرفانی نسب اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح های آبرسانی در خمین را هشت میلیارد ریال بیان کرد.
وی گفت:اجرای این طرح ها به نصب 10 هزار متر خطوط انتقال آب از چاه به مخزن ذخیره آب و نصب 20 حوضچه شیرآلات هوا و شستشو نیاز دارد.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی 813 روستا با 143 هزار و 25 مشترک را زیر پوشش خدمات آبفا دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.