به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیر عامل شرکت آبفار استان مشکل عمده شرکت آب را عدم وصول مطالبات عنوان کرد و افزود: بیشترین مطالبات پرداخت نشده مربوط به زندان مرکزی خرم آباد است.
کاکاوند دفع فاضلاب زندان مرکزی را نیز یک معضل قدیمی عنوان کرد که از نظر بهداشتی منجر به نارضایتی و وضیعت آزاردهنده ای برای مردم آن حوالی گشته است.
وی تصریح کرد: این زندان اصلا پکیج تصفیه خانه ندارد و فاضلاب زندان مرکزی به صورت خام دفع می شود.
علیرضا کاکاوند با اشاره به امکان خشک شدن منابع در هر برهه ای از زمان، مدیریت مصرف منابع آب زیرزمینی را امری غیر قابل کنترل و غیر قابل پیش بینی عنوان کرد و افزود:ما باید توهم پرآبی و نامحدود بودن منابع آب استان را کنار بگذاریم کما اینکه هم اکنون 69 حلقه چاه از استان از مدار آب شرب روستاها خارج شده است.
وی تصریح کرد:مقامات کشوری در بحث مدیریت آب رسما اعلام کردند که تبدیل به یک بحث امنیتی شده اما کاش 20 سال پیش عنوان می کردند زیرا همه مقصریم و جبران مافات آب هم چندان کار راحتی نیست.
کاکاوندگفت: در حال حاضر عمده مشکل مدیریت آب در بخش روستاها مربوط به آبیاری باغات،انشعابات غیرمجاز،کاشت صیفی جات و افت ولتاژ برق است.
وی در این راستا اشاره کرد:مدیرعامل شرکت توزیع برق قول داده ، طی ده روز افت ولتاژ برق روستاهای استان را حل کند.
مدیر عامل شرکت آبفار استان همچنین گفت:در سال جاری 170 روستا تحت پوشش این برنامه خواهد بود که 130 روستا در قالب مجموعه و 40 مورد در قالب تک روستا خواهند بود.
کاکاوندخبر داد: 1552روستای بالای بیست خانوار در استان داریم که 32 روستا طی سال جاری آبرسانی می شود.
وی تصریح کرد: از نظر قانون مکلف به بهره برداری از روستاههای تحت پوشش آبفار هستیم و درحال حاضر 1401 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هستند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 696784
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.