به گزارش ایرنا نادر سلیمانی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با برگزاری چند جلسه در خصوص بررسی تبصره 3 قانون اخذ عوارض اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهری، مقرر شد میزان دریافت این عوارض تعدیل شود.
وی نحوه ورود مدیریت شهری به تبصره 3 را از اساس اشتباه خواند و گفت: در یک بازه زمانی سه ماهه، قبوض مشترکان با افزایش قابل توجهی مواجه شد که چون اطلاع رسانی مناسبی نشده بود، دریافت این مبالغ برای شهروندان سئوال برانگیز شد.
وی گفت: از دیگر سو اصلاح شبکه آبرسانی توسط آبفای شهری چندان محسوس نبود و این خود دومین عامل مشکل زا شد چون مدیران شهری نتوانستند مردم را نسبت به این اقدام که عمران و آبادانی شهر را در پی دارد، توجیه کنند.
نادر سلیمانی افزود: از ابتدای اجرای طرح تبصره 3 در تربت حیدریه تا کنون 33 میلیارد و 500 میلیون ریال از مردم این شهر دریافت شده که با هزینه کرد 13 میلیارد ریال آن، در 39 نقطه شهری شبکه آبرسانی اصلاح شده است.
وی با بیان اینکه 57 درصد مشترکان با 28 هزار و 600 انشعاب، ماهانه به طور متوسط افزون بر 10 متر مکعب آب مصرف می کنند که پیشنهاد می شود میزان دریافتی تبصره 3 از مشترکان، بر اساس میزان مصرف آنان تعیین شود.
وی به دریافت شکایات متعددی از شهروندان در اعتراض به این امر اشاره کرد و گفت: اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم، تا کنون سه نشست کارشناسی برای تصمیم گیری در این خصوص با مدیران شرکت آب و فاضلاب برگزار کرده اند.
رئیس شورای اسلامی تربت حیدریه گفت: ما معتقدیم که باید در عین حال که از ظرفیت این تبصره برای ساماندهی وضعیت شبکه فرسوده آب شهری استفاده می شود، مبالغ دریافتی به میزانی نباشد که به مردم فشار وارد آید.
وی با اشاره به آخرین نشستی که شب گذشته در این خصوص برگزار شد، افزود: در این جلسه موضوع در 2 قالب لغو و یا تعدیل مبلغ دریافتی تبصره 3 مورد بررسی قرار گرفت که نگاه بیشتر اعضای شورا تعدیل مبلغ دریافتی است.
گنجاندن تبصره 3 در قبوض آب، به منظور اجرای مصوبه پیشنهاد مشارکت مالی مردم در توسعه طرح های فاضلاب و نوسازی شبکه های آب شهری مصوب 24 خرداد 77 مجلس شورای اسلامی است.
شرکت آب و فاضلاب شهری تربت حیدریه 50 هزار مشترک آب را زیر پوشش دارد.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.