به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر ورمقانی روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای اداری در سالن 29 گولان سقز افزود: گاهی در شهرستان برای اجرای تعدادی از طرح های عمرانی با مشکل معارض های مردمی مواجه می شویم که این موارد، نشانه همکاری نکردن شهروندان برای توسعه مناطق خویش است.
وی در خصوص تعدادی از زیرساخت های توسعه شهرستان هم اظهار کرد: آینده فرودگاه سقز روشن است و عملیات ساخت آن از سر گرفته می شود و مناقصه مسیرهای سقز - بوکان و سقز - بانه برای تبدیل شدن به بزرگراه، برگزار شده است.
او ادامه داد: در بحث گازرسانی 156 روستای سقز گازرسانی شده است که 27 روستای شهرستان هم در سال جاری گازرسانی و به این ترتیب تمام روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان سال 97 گازرسانی خواهد شد.
فرماندار سقز با بیان اینکه حضور مدیران کل دستگاه هایی اجرایی استان کردستان در شهرستان ها باعث آشنایی بیشتر آنان با موانع و مشکلات توسعه می شود، گفت: ضروری است که مدیران کل برای خدمات رسانی بهتر به مردم، بیشتر به سقز سفر کنند.
وی در ادامه از جمع آوری بیش از یک میلیارد ریال کمک مالی توسط مردم خیر سقز برای آزادسازی 8 زندانی جرایم غیر عمد خبر داد.
ورمقانی بر سرمایه گذاری نکردن مردم در موسسه های مالی غیر مجاز و تلاش بیشتر دستگاه های اجرایی مرتبط با اشتغال و کارآفرینی در راستای تحقق شعار سال، تاکید کرد.
ماموستا سید حسین حسینی امام جمعه سقز هم با تاکید بر پرداخت زکات در ماه مبارک رمضان از مردم سقز خواست تا کمک های خود را برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، دریغ نکنند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با عنوان اینکه، دولت دوازدهم باید در راستای اشتغال زایی اقدامات قابل توجهی در کردستان انجام دهد، از مسئولان شهرستان خواست تا برای تحقق شعار سال، گام های جدی تری بردارند.
محسن بیگلری بر تسهیل روند سرمایه گذاری و ضرورت حضور مدیران کل مخابرات، راه و شهرسازی، بهزیستی، آب و فاضلاب شهری و روستایی و شرکت گاز برای تسریع در خدمات رسانی و حضور و سرکشی بیشتر بخشداران از روستاها، تاکید کرد.
وی همچنین از فرماندار خواست تا جلو رشد قارچ گونه موسسه های اعتباری بدون مجوز گرفته شود.

** ساخت سه مجتمع آبرسانی روستایی در سقز در دست اقدام است
مدیر آب و فاضلاب روستایی سقز و عضو هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کردستان هم اظهار کرد: مطالعه میدانی در 32 روستا برای شناسایی هدر رفت آب نشان می دهد که 56 درصد آب این روستاها، هدر می رود.
صدیق محمد زاده افزود: در راستای تامین آب آشامدینی سالم، ساخت سه مجتمع آبرسانی روستایی در سقز در دست اقدام است که فقط برای ساخت طرح مجتمع آبرسانی 'کوچه طلا' تاکنون 10 میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن 90 میلیارد ریال دیگر، اعتبار نیاز است.
هیوا اردلان، رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی سقز هم گفت: قند تولیدی کردستان از استان های همجوار استاندارتر است و استاندارد سازی آسانسور و قند در شهرستان به جد پیگیری می شود.
عطا الله نوروزی، مدیر شرکت توزیع برق سقز هم با بیان اینکه ایرانی ها 2 و نیم برابر بیشتر از مردم جهان برق مصرف می کنند از روسای اداره های شهرستان سقز خواست در زمان اوج مصرف برق از ساعت 11 تا 15 الگوی مصرف را رعایت و یک نفر را به عنوان ممیز انرژی معرفی کنند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.