152 هزار مشترک آب و 35 هزار مشترک فاضلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
سید علی لدنی نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرسودگی درصد زیادی از شبکه آب شهری اظهار داشت: شهرهای یاسوج و مادوان بیشترین فرسودگی را دارند.
وی بیان کرد: 10 اکیپ این شرکت شبانه روز برای ترمیم شکستگی خطوط انتقال آب در شهر یاسوج تلاش می‌کنند.
لدنی نژاد عنوان کرد که در چهار سال اخیر حجم تصفیه خانه‌های استان 60 درصد، مشترکان فاضلاب 60 درصد و مشترکان آب نیز 25 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت که در سال گذشته پنج هزار 520 فقره انشعاب غیرمجاز در شهرهای استان کشف و جمع آوری شد.
لدنی نژاد افزود: نیاز است با توجه به نوسانات و قطعی آب شهروندان مناطق سردسیری نسبت به نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام‌های منازل خود همکاری کنند.
وی گفت: استفاده از شیرهای آب نصب شده در معابر عمومی برای شست و شوی خیابان، خودرو و جداول خلاف قانون است و در صورت مشاهده به‌عنوان انشعاب غیرمجاز جمع آوری خواهد شد.
لدنی نژاد اظهار کرد استفاده از آب شرب برای آبیاری باغ ها، کشاورزی و مزارع صیفی در برخی شهرهای استان از جمله یاسوج و حومه روز به‌روز در حال افزایش است.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، 17 شهر، یک هزار و 676 روستای دارای سکنه با جمعیتی افزون بر 713 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده است.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.