شهرستان 40 هزار نفری بهمئی نیز از شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد در فاصله حدود 300 کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.
فیض الله پاسره روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که این جمعیت بیش از 118 روستای این شهرستان گرمسیری را شامل می‌شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار اختصاص یافته برای این مجتمع آب‌رسانی را افزون بر 290 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی گفت: مراحل اجرای این طرح شامل شبکه توزیع و خط انتقال، احداث مخزن ذخیره 6 هزار متر مکعبی، موتورخانه، ایستگاه پمپاژ و یک حلقه چاه است.
پاسره تصریح کرد شرایط خاص توپوگرافی، کوهستانی بودن و پراکندگی روستاها در استان کهگیلویه و بویراحمد کار آب‌رسانی و نگهداشت منابع آبی پایدار در این استان را با چالش جدی مواجه کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است و حدود نیمی از جمعیت 713 هزار نفری استان در روستاها ساکن هستند.
یکهزار و 420 روستا از این تعداد دارای تأسیسات آب‌رسانی هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت که هم اینک افزون بر 100 طرح و مجتمع آب‌رسانی روستایی در سطح این استان با اعتباری افزون بر یکهزار و 143 میلیارد ریال در حال اجراست.
پاسره بیان کرد که تاکنون افزون بر 723 میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد که با بهره برداری و اجرای این تعداد طرح، تحول عظیمی در شاخص آب‌رسانی به روستاهای این استان رخ خواهد داد.
شاخص بهره‌مندی از آب سالم در این استان هم اینک با پنج درصد افزایش نسبت به سال 92 از 68 درصد به حدود 73.15 درصد رسیده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.