محمود مصری نژاد عصر روزشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تفکر و اندیشه مدیران شرکت همواره در جهت توسعه فعالیت ها با هدف ایجاد ارزش افزوده در مواد تولیدی است هم اکنون طرح احداث کارخانه احیاء مستقیم و فولاد چادرملو در مجتمع در حال اجراست .
وی اضافه کرد: با آغاز به کار این واحدها سالیانه یک میلیون تن فولاد، قابل ارتقاء تا یک میلیون و 300 هزار تن و یک میلیون و 550 هزار تن آهن اسفنجی در مجتمع گندله سازی اردکان تولید می شود.
به گفته وی برای اجرای این 2 طرح که بهره برداری آزمایشی از واحد فولاد آن در سال جاری آغاز شده ، افزون بر 20هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
مصری نژاد یادآور شد : یکی دیگر از طرح های زیربنایی و توسعه، ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان است ، این نیروگاه با ظرفیت 500 مگاوات با هدف تامین برق مورد نیاز طرح های فولاد و احیاء و سایر صنایع مستقر در مجتمع صنعتی اردکان احداث و بهره برداری از ظرفیت کامل این طرح هم آغاز شد و رسما در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می شود .
وی ادامه داد : برای اجرای این طرح 13 هزار و 698 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
مصری نژاد عنوان کرد : طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی مجتمع نیز برای تامین گندله مورد نیاز واحد احیاء و فولاد چادرملو ، ارفع و غدیر ایرانیان از جمله طرح های توسعه است .
وی افزود : با اجرای این طرح ظرفیت تولید سالیانه کارخانه گندله سازی از سه میلیون و 400 هزار تن فعلی، به چهار میلیون تن افزایش خواهد یافت، و برای اجرای این طرح 905 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است .
مصری نژاد یادآور شد : توسعه پایدار از اهداف ترسیم شده در دورنمای فعالیت های چادرملو است ، این شرکت به منظور تامین آب مصرفی برای فرآیند عملیات تولید آهن اسفنجی و شمش فولاد با توجه به کمبودهای شدید آب در منطقه ، در توافق با شرکت آب و فاضلاب استان یزد ،اجرای شبکه فاضلاب شهر اردکان و تصفیه آن را بر عهده گرفت و برای اجرای این طرح هزار و 939 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد .
وی افزود : با بهره برداری از این طرح سالانه 2 میلیون و 900 هزار متر مکعب آب برای مصرف واحدهای تولیدی مجتمع فولادی اردکان به این مجتمع منتقل می شود.
مصری نژاد همچنین در خصوص طرح های در دست اجرا اظهار کرد : چادرملو از جمله شرکت های بزرگی است که در طرح انتقال آب از خلیج فارس به مناطق مرکزی کشور با 22درصد مشارکت دارد این طرح از بندرعباس تا یزد و در 3 فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن خط انتقال آب به طول 292 کیلومتر از بندرعباس تا گل‌گهر سیرجان، فاز دوم از گل‌گهر تا مس سرچشمه در رفسنجان به طول 136 کیلومتر و فاز سوم از مس سرچشمه تا معدن سنگ‌آهن چادرملو به طول 307 کیلومتر است.
وی بیان کرد : سرمایه‌گذاری اولیه 6هزار و 400 میلیارد ریال است و در مرحله اول، 150میلیون مترمکعب شیرین ‌سازی آب در دستور کار قرار دارد که مقرر شد 110میلیون مترمکعب آن به استان‌های کرمان و یزد منتقل شود.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 2047/ خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.